Jump to content

Furuno LS-6000 Ekkolodd fungerer ikke

vribar

Recommended Posts

Hei, folks..

Har nettopp skaffet en liten sjark som har et ekkolodd av typen Furuno LS-6000.. Tidligere eier sa han aldri hadde fått det "skikkelig" til...

Jeg registrerer at loddet virker ok ut fra beskrivelse av menyer og valg, - det er bare det at det ikke tegner noe bilde av landskapet på bunn, - eller indikasjon på fisk.. ..og da er liksom vitsen borte.. Det er gjennomgående montert svinger.. Hvordan kan jeg sjekke at lodd og svinger "spiller i lag"...?

Hei

Vet ikke hvor godt du har lest bruksanvisningen, men den står kanskje innstilt på et annet dybdeområde enn det du er i når du prøver?

Sett den på auto og se om det blir bedre.

Hvis du finner ut at loddet er gåen så regner jeg med å bytte ut et slikt i løpet av høsten. Det blir veldig rimelig, men virker helt fint.

Svingeren skal jeg ikke bytte.

Minn meg på det i begynnelsen av august hvis du trenger et.

Mons

Mons

• 2 måneder senere...

På an igjen..

Har funnet det betimelig å feilsøke på mitt Furuno LS-6000 ekkolodd som stod i båt jeg kjøpte i vår..

Det hadde i følge tidl eier aldri funket skikkelig..

For det første: Jeg HAR lest bruksanvisningen...

Problem: det tegner ikke bunn..

Har fulgt kabel fra lodd til svinger. Kvaliteten ser bra ut men det er en gruvase med kabel.. metervis som ligger i en benk. Det er også en skjøtekabel mellom lodd og svinger. Gjennomgående svinger ser slilid og godt montert ut.. Svingerkabel kan ikke kobles rett på loddet da den ikke har samme kontakt som overgangskabel.. Er det noe som kan måles..? Bidlet på loddet er helt fint og alle menyer lar seg bla i. Det hjelper ikke å sette det på auto..

Mottakelig for tips..

Hei, bellen..

Forslaget for å skifte fra 50 til 200 eller omvendt var nok mislykket.. Loddet leverer bare 50..

Fant for øvrig ut at det går an å kjøre demo meny.. den funker helt fint..

Ser ut til at jeg ringer deg, mons.. Annet ekkolodd skulle nok vært prøvet..

Prøvde å holde et skrujern på svingeren og lytte etter tikkelyd... Også et tips.. Hørte ikke en tikk... Spørst, enten er loddet gåent eller så er det kaputt kabling etter mine begreper...

• 9 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...