Bearded Beast Startet 29.Juni.2008 Link til dette innlegget Startet 29.Juni.2008 (redigert) noen som kjenner windy sine gamle 24hc og 24dc? ser ut til å ha en forholdsvis dyp v bunn men er jaggu ikkje godt å finne noen bilder. sjøen kan være ganske krapp rundt i sona her, dvs på sunnmøre, og med havdønninger attpå så kan det bli slitsomt med desse flate/runde baljene. noen som han noen erfaringer å dele mht gammel hurtiggående i sådant farvann? også tenkte eg motormessig. hva er minimum og hva er rikeslig ser der er mange med V8, det skulle nå duge. ellers går det i den klassiske 165hk dieseln.. vil tru dette er knapt men nå er ikkje diesel aktuelt for min del. det er tross alt en båt ikkje en traktor. og litt bmw har eg sett og volvo aq170. tilogmed dobbel installasjon av aq170. noe som man sku tro var ganske dyrt i drift men kansje noen har erfaringer med akkurat det oppsettet? Fjord ôg hadde vel denslags Redigert 30.Juni.2008 av Korsnes (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 30.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2008 dette var underlig at ingen kjenner slik en båt Sitér dette innlegget Link to post
slett meg Svart 30.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2008 (redigert) Har en nabo med slik båt med vp 165hk. Tror den er litt marginal. Tror også windy er litt mere flatbunnet enn draco! Personlig syntes jeg windyen har litt for lite plass og mye solseng i hekken. Mulig at benkene kan settes opp på en annen måte! Redigert 30.Juni.2008 av Byggmester (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 30.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2008 Det finnes en egen Windy klubb som du kan sjekke: http://www.windyklubben.com/ Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Hydrox Svart 30.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2008 Det er et par medlemmer i windyklubben som har slike båter, farter selv en del på det forumet. Windy 24 er en flott klassiker og for å være en båt på 24 fot så inneholder den vel ganske mye. Windybåtene er kjennt for å være gode i sjøen og denne båten er designet av Linge. Jeg har selv en Windy designet av linge og båten imponerer meg stadig vekk med gode egenskaper. Her er det ikke flat bunn, her snakker vi v-bunn fra forr til akter. Dette gjør båtene noe tungdrevet men man får til gjengjeld sjøegenskaper tilbake. Min båt, en Windy 7800 har samme skrog som den eldre Windy 23FC nettopp fordi windy var så fornøyd med skroget. De forandret kun båten over vannlinjen og vips så var Windy 7800 født. Jeg gjør 37 knop med 225 hk på propellen, motoren er en Steyr 256. Vil tro W24 vil ha omtrent samme prestander. Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 1.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2008 Hadde Windy 24 HC fra for 10-12 år siden, det var en fin båt det. Motoren var Mercruiser 220 hk tror jeg det var med TRS drev. Som sjøbåt var den som man må forvente av en såpass liten båt. Ser du nevner VP 170 hk....Er det rekkesekseren du snakker om så styr unna det. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 1.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2008 (redigert) der er Hydrox inne på akkurat det eg var ute etter . det var oppløftende info. takker ja 170hk er B30 rekkesekseren, hvorfor styre unna , er det noe spesielt gæærn't med de motorene? og visst var der en windyklubb gitt! fant ingen klubb på min søken etter info.. strange Redigert 1.Juli.2008 av Korsnes (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 1.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2008 Minuset med v-bunnen er at båten trenger trimflaps. I sidevind legger båten seg mot vinden når man går i plan og man må i tillegg flapse etter hvor passasjerer har satt seg ned. Dette er felles for alle båter med dyp v-bunn når de går i plan. Man gir og tar, sånn er det bare. Linge var en av de største guruene i norge når det gjelder design og konstruksjon av båt. Han døde dessverre i fjor. Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 1.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2008 (redigert) ja 170hk er B30 rekkesekseren, hvorfor styre unna , er det noe spesielt gæærn't med de motorene? Hadde to stykker i en Viking 28, det var problemer med topper som sprakk mellom ventilene, kjøling på bakre sylindere, og toppakninger som ikke holdt. Pluss at det var to tørste kameler....Tror du finner mer om du søker litt i forumet..Her er et par meninger:Erfaringer AQ 170 Redigert 1.Juli.2008 av Stålmarken (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
wpk Svart 1.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2008 Hadde en 24 HC fra 1990 til 2000. OMC 260 hk V8. Fin motorisering til den båten, den er ganske tungdreven på grun av V-bunnen. En meget bra sjøbåt, lett og trygg å håndtere. God plass innvendig, vi har vært to voksne og tre barn på 2 uker ferie med den. Det fordrer bra vær,men plassen ombord er god, det er mye stuverom under dørkene i cockpit samt benker i lsalong under dekk. Grei bysse, eneste aber er at oppvask-kummen sitter innenfor kokeapparatet så du må slite litt på ryggen når du vasker opp. Trivelig salong under dekk, du kan sitte rundt bordet og se ut av store vinduer. Som de fleste norske båter fra 70-80 tallet er den solid bygget, og det er lett å gjøre ting selv ombord med treverk og andre detaljer. Anbefales varmt, men bruk tid på å finne et bra eksemplar. Motoren er ikke det viktigste, jeg hadde heller tatt en velholdt båt med dårlig motor enn omvendt. (selvfølgelig til riktig pris). Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.