Solesvik Startet 29.Juni.2008 Link til dette innlegget Startet 29.Juni.2008 Jeg har fått installert batterilader i båten min. Det er 6 stk. on/off brytere på den. Er det noen som vet hvordan disse bryterne skal stå, på on eller off? Sitér dette innlegget Link to post
logget av Svart 30.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2008 Kanskje det har noe med hvordan laderens program skal tilpasses batteritypen du benytter. Har du eller installatøren lest installasjonsanvisningen? Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 8.August.2008 Link til dette innlegget Svart 8.August.2008 Har handla samme lader jeg 25 amp ,bruksannvisninga på engelsk er heller dårlig greier.Ikke sikker hvordan jeg skal sette swits innstillinga .Leiter på nettet ,men finner nada.6 brytere ,4-5- og 6 er grei og kansje 1.Men 2 og 3 ? Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Tine IV Svart 8.August.2008 Link til dette innlegget Svart 8.August.2008 (redigert) Ingen som slik lader ombord , min virker ikke den. Bare står å klikker når jeg setter på on (power ),lader ingenting.Har prøvd å la den så litt for å se om den skal stille seg inn eller føle seg ferdig på tempen, men nada . Begynner å lure om den er iorden ,selv om jeg henta den i butikken idag . Litt lei av å plundre med div ting som skal være så flott å fint ,værtfall i pris. Trudde nesten det ikke var lov å selge noe nå jeg , uten norsk manual . Tine III Redigert 8.August.2008 av Tine III (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
olpi Svart 8.August.2008 Link til dette innlegget Svart 8.August.2008 Det er krav om bruksanvisning på norsk, svensk eller dansk så vidt meg bekjent. Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 8.August.2008 Link til dette innlegget Svart 8.August.2008 (redigert) Flak selger den laderen, og her kan dere finne brosjyren på 40A modellen: http://webserver.flak.no/vbilder/13530.pdf Sikkerrt mye lik deres vel? Jeg har sett klarere brukermanual Side 25 står det litt om innstillinger av de 6 dip switchene. Nr 4,5 og 6 har med batteritype (ladespenning/forløp) å gjøre. Nr 2 og 3 kan dere drite i ser det ut til. Nr 1 skal slik jeg forstår det stå til off ved lading. Så klar og tydlig denne er så kan det vel ikke misforståes Redigert 8.August.2008 av OLPI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 8.August.2008 Link til dette innlegget Svart 8.August.2008 Kjempe greier,da ser det ut som at alle kan stå off da til vanlig bruk og til vanlig syrebatterier. Funker nu ,men det var mye greier .Godt vi har Baatplassen , takker for hjelpen .Da drar vi på tur , ikke det beste været men pytt pytt Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
olpi Svart 8.August.2008 Link til dette innlegget Svart 8.August.2008 Du kan jo ringe Flak for å få innstillingene på 4,5 og 6 slik at du vet hva som skal være til de forskjellige batterityper. Da er du sikker, og det er kjekt å vitei tilfelle bytte av batteritype neste gang du kjøper batterier. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.