Jump to content

Trekke om puter, er Biltema stifter rustfrie?

Grand Banks jr

Recommended Posts

Jeg holder på med (nesten) totaloppussing av Nidelven.

Nå er det putene ute som står for tur, der fullt omtrekk i ny skai står på tapetet.

Der er nesten alt stiftet i bakplaten.

Hvor får jeg tak i rustfrie stifter (som tåler fuktighet)?

Er det på Biltema, eller hvor må jeg henvende meg?

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Ikke biltema.. den blemma har jeg gjort før. Trekte om motorkassen til min gamle båt med Biltema sine stifter og fikk ruststriper rennende etter ei stund.. ikke så pent.

En anstendig jernvarehandel skal føre rustfrie stifter. Vet ikke hvor du er Psolse så da nytter det kanskje lite å vise til butikk i Kristiansand..

.

.

bmhe

Flott, takk.

Jeg søkte på forumet, men så ikke den tråden :smiley:

Holder til ved Arendal, så da blir det nok en tur innom Karl S Hanssen eller Jernia.

Det hører med til historien at jeg fant telefonnummeret til Biltema lokalt, og ringte dem. De anbefalte ikke sine stifter selv, da "Alt i båt bør være rustfritt/ syrefast". Så ærlige er de i alle fall.

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...