VannTro Svart 10.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2008 Hvis det blir mange dager med mye vind når du skal rundt Rakke så mener jeg Redningskøyta "Askerbæringen" går konvoi fra Stavern hver Mandag-Onsdag-fredag-lørdag Kl 10.00 fra 7. juni til 17 august. Sakset fra Hjemmesiden deres: Stavern – Nevlunghamn – Jomfruland og retur: RS «Askerbæringen» 916 79 602 Mandag, onsdag, fredag og lørdag. Avgang Stavern kl. 10.00. Avgang Stråholmsbukta kl. 14.00 Distanse 16 nm. Turen tar ca 3 timer. Sjøkart nr 5. Båtsportkart serie C. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Ulv I Svart 11.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2008 Hei! Hva som er verdt å få med seg er det nok mange som har bedre tips på. Men jeg anbefaler å gå tidlig på morgenen og/eller sendt på kvelden,etter at solgangsbrisen har gitt seg. Den blåser sort sett fra syd/sydvest langs sørlandskysten. Strømmen går motsatt veg. Altså ubekvemt. Jeg tok strekket fra tuppen av Tromøya og til Kragerø i dag morges, dro ca klokken 8, og skal si det var flatt og fint vann. Koste oss i 25 knop og bare duva på dønningene. Når vi nærmet oss portør ble det mer og mer bølger og hopp og sprett, men har vel litt med grunnene å gjøre.. Men nå er det gjort, min første tur i egen båt fra kr.sand til kragerø er gjort.. Nå går hjemturen om noen dager som en lek sikkert. Vi skal ha ei natt enten i portør eller risør, mye tyder på at det blir Risør på oss :D Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
chagall Svart 11.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2008 Vi skal ha ei natt enten i portør eller risør, mye tyder på at det blir Risør på oss :D Hei `Ulven`, skal du ligge i Risør anbefales at du tar en middag på restaurant Kast Loss. Kan absolutt anbefale stedet. Ligger helt nede ved havnen. Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 11.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2008 Takk for tipset, da blir det nok en middag på oss der :D Ligger i Kragerø nå, og blir noen dager. Hilse på familie osv (i og med at jeg har vært i kragerø fra jeg var en liten gutt til en større slamp.. besteforeldrene mine hadde sommerhus her). Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
svaberget Svart 12.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2008 Tips - kjør rett til endestasjonen (Risør) - alt annet underveis er helt uinteressant ;) Sitér dette innlegget Link to post
Per Robert Svart 12.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2008 Gå for guds skyld ikke forbi Langesund. Ta en liten tur innom Wrigthegaarden. der skjer det saker og ting , hele sommeren Hilsen Per Robert Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.