Storø RC 34 Startet 30.Juni.2008 Link til dette innlegget Startet 30.Juni.2008 Hei! Kan man på et generellt grunnlag si noe om når en kjøpekontrakt mellom en privat selger og privat kjøper kan etterprøves? Jeg har kjøpt en båt som er i vesentlig dårligere stand enn forventet, men har gått på med godt mot og fikset det ene etter det andre. Nå er det likevel slik at jeg snart ikke husker hva som faktisk funka som det skulle, og begynner å bli lei - båten er jo snart ny!! I min kjøpekontrakt står det noe sånt som at båten selges som den er, og at kjøper har befart båten etc. (Båten sto på land) Som dere kanskje har sett på andre tråder så har båten f.eks væt nær ved å synke og hverken vann eller strøm har fungert noe særlig. Det var mye mer råte enn først antatt både i skrog i tillegg. jeg har nå brukt så mye tid og penger på båten at jeg uansett vil beholde den, men lurer på om man kunne kreve noen form for kompensasjon eller noe? Som alltid, takk for hjelp! Sitér dette innlegget Ung mann i gammel båt....med båtførerbevis og SRC/VHF sertifikat Link to post
SeaRaymond Svart 30.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2008 Hmmm, selges som den er, kjøper har besiktiget...Da har vel egentlig selger skodd seg bra til sin fordel, og det spørs om det ikke er din gjennomgang av båten som har vært for "svak". Da jeg kjøpte bruktbåt som stod på land, brukte vi tekst i kontrakten som opplyste om at Alt skulle fungere ved første sjøsetting. Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 30.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2008 Masse tråder om dette tema her. Du står nok sterkere enn du kanskje tror, men husk - der intet finnes, har selv keiseren tapt sin rett. Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 30.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2008 Tror du står svakt med besiktigelse og kjøpt som den er. Håper du fikk den til en rimelig grei pris. Synes egentlig det er greit å selge som den er. Solgte min Nimbus 31 Ultima i fjor høst og påspanderte ca. 12-13.000 i småfeil som jeg selv ikke visste om - og heller ikke var juridisk pliktig til å dekke - men gjorde for å være hyggelig (vi snakker 92-modell som jeg hadde brukt en sesong) - etter prøvetur og to besiktigelser. Det betyr ikke at jeg forventer det samme når jeg kjøper bruktbåt. Uansett, forsøk en prat med selger uten å kreve for mye - kanskje han/hun stiller opp og spleiser med deg. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 30.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2008 Formodentlig har du vel ikke reklamert ennå --- og da er det nok for sent. Du må reklamere innen rimelig tid etter at du oppdaget mangelen (eller burde ha oppdaget den). Fire uker kan være OK men kommer du opp mot to måneder lligger du nok tynt an. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.