John_Kr Startet 30.Juni.2008 Del på Facebook Startet 30.Juni.2008 Hei Trenger noen gode råd ifm forsikring av våre brygger... Vår båtforrening investerte i 2 nye brygger i 2007 til en pris av kr. 700 000,-.Anlegget er pr dd ikke forsikret. I vinter hadde vi en episode som tilsa at vi burde ha hatt en forsikringsordning. Spørsmål: Er det vanlig at slike anlegg forsikres? Bør man ha ansvar - og brann forsikring? Hva koster en slik forsikring? Takker for alle tips. John Kr Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
John_Kr Svart 1.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juli.2008 (redigert) Er det ingen som er med i et styre som drifter en marina, hmmm synd. Prøver å løfte denne tråden opp en gang før jeg eventuelt stopper den. Redigert 1.Juli.2008 av John_Kr (see edit history) Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
skage Svart 1.Juli.2008 Del på Facebook Svart 1.Juli.2008 Heisan. Ja dete med fosikring av bryggeanlegget har også jeg tatt opp til vurdering hos oss. Vi har brann f men ikke noe annsvar/kasko. Jeg mener vel at sannsynlighetet for at et bryggeanlegg vil brenne er svært liten, har ikke hørt om dette ennå. Og dette med kasko styrer vi unna. Jeg kommer til og fremme forslag til årsmøte om at vi sier opp brann forsikringen vår. Vår flytebrygge/anlegg er også vurdet til verdi 700 000,- Vi har ogsp trebrygger langs land med samme brann f, men ror vi sier dette opp neste år. Om vi tegner f sm dekker bryggehavari så dekker ikke dete moringer og oppretting av brygga etter skader kun selve skadene på brygga, derfor ingen kasko hos oss. Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 1.Juli.2008 Del på Facebook Svart 1.Juli.2008 Vi har ansvarforsikring gjenom Gjensidige (medlem i KNBF) Hadde også tidligere brannforsikring, men det ble bestemt å kutte den ut. Vi betaler nå ca. 1500 kr. Kaskoforsikring koster i alle fall mer en det vår forening har mulighet å betale. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.