Jump to content

Så startet problemene I: GIR


Suzuki

Recommended Posts

heisann

ettersom min (ikke ) trofaste MD2 tok kvelden, satset jeg på en like gammal erstatningsmotor.

I bra stand, og lite brukt. Samt diverse overhalinger utført siste årene, bla.a dieselsystemet.

 

Min motor var utstyrt med RB gir med revers, mens erstatningmotoren var utstyrt med RB reduksjonsgir uten revers for reverserbar propell.

 

Mitt gir:

Bilde

Bilde

 

 

Erstatningsmotorens gir:

Bilde

Bilde

 

Mitt RB gir passer ikke inn på motoren, da det virker som om det reine reduksjonsgiret sin clutch sitter igjen i motoren etter at giret er skrudd løs.

 

Motoren er da sånn ut:

Bilde

 

Er det noen som veit om det bare er å fjerne denne "clutchen" ? Åssen fjernes den ? List ? Lempe ? Avdrager ? Makt ? Det ser ikke ut som om den er skrudd fast heller...

 

Råd mottas..

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post

ser ut til at krisen er avverget. Konen som satt i motoren lot seg bende løs. Jeg forsøkte innledningsvis, men det var KRAFT som skulle til. Knakk etpar skrutrekkere, før åpningen ble stor nok til at brekkjernet fikk plass..

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post

ser ut til at krisen er avverget. Konen som satt i motoren lot seg bende løs. Jeg forsøkte innledningsvis, men det var KRAFT som skulle til. Knakk etpar skrutrekkere, før åpningen ble stor nok til at brekkjernet fikk plass..

Suzuki

Med et lite smil om munnen tillater jeg meg å minne om tråden som gikk her tidligere i vår, om hvilket verktøy man hadde bruk for ombord.

Det er derfor ikke helt uten grunn at jeg seiler rundt med slegger i forskjellig størrelse, et par brekkjern, kjettingtalje, hydraulisk jekk og diverse annet "kjekt å ha".....

 

Lykke til med jobben Suzuki!

 

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post

Med et lite smil om munnen tillater jeg meg å minne om tråden som gikk her tidligere i vår, om hvilket verktøy man hadde bruk for ombord.

Det er derfor ikke helt uten grunn at jeg seiler rundt med slegger i forskjellig størrelse, et par brekkjern, kjettingtalje, hydraulisk jekk og diverse annet "kjekt å ha".....

 

Lykke til med jobben Suzuki!

 

mvh

Poseidon

det er som dom säger............

 

                   går det ikke med vold........, så bruk 'mer vold'  !! :headbang:  

S/Y Gunga Din

Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...