Jump to content

Så startet problemene I: GIR

Suzuki

Recommended Posts

heisann

ettersom min (ikke ) trofaste MD2 tok kvelden, satset jeg på en like gammal erstatningsmotor.

I bra stand, og lite brukt. Samt diverse overhalinger utført siste årene, bla.a dieselsystemet.

Min motor var utstyrt med RB gir med revers, mens erstatningmotoren var utstyrt med RB reduksjonsgir uten revers for reverserbar propell.

Mitt gir:

Bilde

Bilde

Erstatningsmotorens gir:

Bilde

Bilde

Mitt RB gir passer ikke inn på motoren, da det virker som om det reine reduksjonsgiret sin clutch sitter igjen i motoren etter at giret er skrudd løs.

Motoren er da sånn ut:

Bilde

Er det noen som veit om det bare er å fjerne denne "clutchen" ? Åssen fjernes den ? List ? Lempe ? Avdrager ? Makt ? Det ser ikke ut som om den er skrudd fast heller...

Råd mottas..

Suzuki

No boat needed..

ser ut til at krisen er avverget. Konen som satt i motoren lot seg bende løs. Jeg forsøkte innledningsvis, men det var KRAFT som skulle til. Knakk etpar skrutrekkere, før åpningen ble stor nok til at brekkjernet fikk plass..

Suzuki

Med et lite smil om munnen tillater jeg meg å minne om tråden som gikk her tidligere i vår, om hvilket verktøy man hadde bruk for ombord.

Det er derfor ikke helt uten grunn at jeg seiler rundt med slegger i forskjellig størrelse, et par brekkjern, kjettingtalje, hydraulisk jekk og diverse annet "kjekt å ha".....

Lykke til med jobben Suzuki!

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Med et lite smil om munnen tillater jeg meg å minne om tråden som gikk her tidligere i vår, om hvilket verktøy man hadde bruk for ombord.

Det er derfor ikke helt uten grunn at jeg seiler rundt med slegger i forskjellig størrelse, et par brekkjern, kjettingtalje, hydraulisk jekk og diverse annet "kjekt å ha".....

Lykke til med jobben Suzuki!

mvh

Poseidon

det er som dom säger............

går det ikke med vold........, så bruk 'mer vold'  !! :headbang:  

S/Y Gunga Din

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...