Suzuki Startet 30.Mars.2004 Link til dette innlegget Startet 30.Mars.2004 heisann ettersom min (ikke ) trofaste MD2 tok kvelden, satset jeg på en like gammal erstatningsmotor. I bra stand, og lite brukt. Samt diverse overhalinger utført siste årene, bla.a dieselsystemet. Min motor var utstyrt med RB gir med revers, mens erstatningmotoren var utstyrt med RB reduksjonsgir uten revers for reverserbar propell. Mitt gir: Erstatningsmotorens gir: Mitt RB gir passer ikke inn på motoren, da det virker som om det reine reduksjonsgiret sin clutch sitter igjen i motoren etter at giret er skrudd løs. Motoren er da sånn ut: Er det noen som veit om det bare er å fjerne denne "clutchen" ? Åssen fjernes den ? List ? Lempe ? Avdrager ? Makt ? Det ser ikke ut som om den er skrudd fast heller... Råd mottas.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Suzuki Svart 30.Mars.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2004 ser ut til at krisen er avverget. Konen som satt i motoren lot seg bende løs. Jeg forsøkte innledningsvis, men det var KRAFT som skulle til. Knakk etpar skrutrekkere, før åpningen ble stor nok til at brekkjernet fikk plass.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Poseidon Svart 30.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2004 ser ut til at krisen er avverget. Konen som satt i motoren lot seg bende løs. Jeg forsøkte innledningsvis, men det var KRAFT som skulle til. Knakk etpar skrutrekkere, før åpningen ble stor nok til at brekkjernet fikk plass.. Suzuki Med et lite smil om munnen tillater jeg meg å minne om tråden som gikk her tidligere i vår, om hvilket verktøy man hadde bruk for ombord. Det er derfor ikke helt uten grunn at jeg seiler rundt med slegger i forskjellig størrelse, et par brekkjern, kjettingtalje, hydraulisk jekk og diverse annet "kjekt å ha"..... Lykke til med jobben Suzuki! mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Gunga Din Svart 30.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2004 Med et lite smil om munnen tillater jeg meg å minne om tråden som gikk her tidligere i vår, om hvilket verktøy man hadde bruk for ombord. Det er derfor ikke helt uten grunn at jeg seiler rundt med slegger i forskjellig størrelse, et par brekkjern, kjettingtalje, hydraulisk jekk og diverse annet "kjekt å ha"..... Lykke til med jobben Suzuki! mvh Poseidon det er som dom säger............ går det ikke med vold........, så bruk 'mer vold' !! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Krapyl Svart 30.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2004 Som en av mine amerikanske venner sier: When in doubt, use a hammer. Bigger doubt, bigger hammer. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Poseidon Svart 30.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2004 Her er også en helt lokal variant; vi har nemlig en liten "småkonge" som sitter på et nes inne i Ryfylke, navnet er "Mikal Viga" - dermed sier selvfølgelig folkevittigheten: "Alt må for 'an Mikal Viga...." mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.