Øyvind Jørgensen Startet 30.Juni.2008 Link til dette innlegget Startet 30.Juni.2008 Vi skal hente en Scand-25 i Mandal og kjøre den til Arendal. Med en marsjfart på 7-8 knop, og med kursen innaskjærs, hvor lang tid må vi beregne? Vennlig hilsen Øyvind Sitér dette innlegget Link to post
moosewine Svart 30.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2008 Blir vel ca 70 nautiske det... så en 10 timer effektiv kjøretid...? Sitér dette innlegget . Link to post
Seiljåtten Svart 30.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2008 Den turen ville jeg regnet ca. 10 timer på, selv om en slik innaskjærs tur gjennom blindleia godt kan bli lenger Sitér dette innlegget Link to post
Øyvind Jørgensen Svart 30.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2008 Takk skal dere ha. Nå gleder vi oss til en fin tur Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 30.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2008 Har du alt du trenger av sjøkart osv Øyvind? Et flott stoppested er Nilen i Blindleia. Det er vel ca halvveis. Eller egentlig godt over halvveis tenker jeg (har ikke målt). Fra der er det bare sjarmøretappen hjem... :-) (Egentlig er vel nesten alt sjarmøretappe?) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Øyvind Jørgensen Svart 1.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2008 Joda, papirkart + plotter + kaffi + kollega + god tid, så her ligger alt til rette for en fin tur. Skal hente en Scand-25 1987 modell som skal være julegave på forskudd til alle ansatte hos Maritim i Arendal. Ikke alle har turbåt selv, og vi vil gjerne at alle har tilgang til båt og bruker båt. De yngste kan dermed finne ut hvorfor vi gamlinger går med livreim eller bukseseler, det er umulig å sette sjøbein når sæggebuksa henger langt nedpå fua Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 1.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2008 Den var fin......... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.