Jump to content

Deler og hjelp til Albin 011 6hk. Krise!

Ronald69

Recommended Posts

Jeg har arvet min fars Rana 18 plastsnekke, med en 011 Albin motor med dynastart. Den har vært under vann (sjø), men er gått over og alt ser ut til å virke. Den starter lett, men vil ikke gå på tomgang. Den fusker og skyter! Må ha endel omdreininger for å gå. Det er også en sprekk i toppen, slik at det pipler noe kjølevann fra den. Har prøvd alt mulig av justering av både tenning og forgasser, og vært oppe med forgasseren flere ganger, men ingenting å finne. Er interessert i både hjelp og deler til motoren,- og er også veldig takknemlig for info om hvor man evt kan få tak i deler til denne. Båten har stor affeksjonsverdi for meg , så jeg håper noen der ute kan bidra snarest.

Deler jeg kunne trengt: Topp, forgasser, magnet og vippe/spenningsreg.

Kontakt:

Mobil:90567046

Mvh. Ronald

Deler og hjelp til Albin 011 6hk. Krise!

har lite kjennskap til slik en motor, men har den god gnist på tomgang eller må det mer turtall til for å få god gnist?

prøvd å bytte tennplugg?

ellers er det verdt et forsøk på å sveise toppen hvis du ikke kan skaffe en ny ;)

har du bilder?

Heisann. Jeg får den ikke til å gå på tomgang i det hele tatt dessverre, men det er veldig god gnist på den. Vet ikke helt hvordan eller med hva toppen kan sveises med heller. Setter stor pris på all hjelp i denne forbindelse! Kan få tatt noen bilder og lagt ut.

Dersom noen kjenner noen som kjenner noen som kan bidra med kunnskap eller deler, hadde det vært topp!

Mvh. Ronald

Redigert av Ronald69 (see edit history)

Hei du. Takk for tipset. Joda. Har prøvd den også, men intet hell sålangt. Den ser derimot ut til å være slipt ned på nytt. Lurer på om den kan erstattes med annen tomgangsdyse. Vet ikke hvor langt inn den skal stikke på max innskrudd. Har forsøkt det vanlige med 1.5 omdreining åpning og videre utover til helt åpen. Det virker skikkelig trøblete dette. Skulle gjerne hatt noen deler ja. Feks. forgasser. Begynner å lure på om det kan sitte irr i noen av kanalene uten at jeg finner det. Har jo stukket opp og blåst reint det jeg får til. Dersom noen har noe å bidra med, så klem i vei;)

Mvh. Ronald

Heisann. Takker for alle tips folkens. Var på siden til Forsmarin, og regner med å få tak i det jeg trenger. Håper iallefall det. Flere tips tas imot med takk:)

Er på ferie i Orsa nå, og skal sjekke om det finnes noe i området her eller Mora.

MVH. Ronald

Redigert av Ronald69 (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...