Jump to content

El-problem Yamaha 90hk -91 modell

tintoreracat

Recommended Posts

hei, har akuratt overhalt min 91mod yamaha 90 hk! vi mistet en skrue til teninnga. de som fester den. men på de 2 andree tok vi loctite. kjørte motoren inn. gikk som en drøm. på vei hjem. stoppet motoren. da viste det seg at hjernen hadde gått? noen mulige grunner til det? noe vi kan ha gjorrt feil?

dette er viktig. orker ikke betale flere tusen for en hjerne om den går i stykker over intervaller.

takker for svar mvh atle!!

Fear is no option !

team 50knop +++

Hei. Hvordan vet du at "hjernen" er defekt? Dette er elektronikk som er simplere enn en kalkulator, og den sitter innstøpt. Det er utrolig skjeldent at en slik boks blir defekt. Om det blir feil så er det stort sett spenningsvariasjoner (peaks) som tar knekken på elektronikken. Det er derfor viktig at laderegulatoren er i orden. En annen feil som kan oppstå er om det kommer fukt inn i elektronikken, dette skal ikke forekomme siden boksen ofte er grundig forseglet. Et siste alternativ for feil er om det finnes svakheter i et eller flere komponenter som er brukt.

Det er også mulig å oppnå spenningspeak om det er dårlig kontakt.

Den skruen du refererer til, kan du beskrive bedre hvor den sitter? Gjerne med bilder.

Hei det er jo mange ting som kan forårsake at motoren stopper. Har du sjekket andre mulige feilkilder, f eks drivstofftilførsel, batteritilknytning, etc? Jeg er enig med knutza, det ville være merkelig om den elektronikkboksen plutselig skulle gå føyka (men på den andre siden; Merkelige ting skjer jo fra tid til annen de også...). Med mindre du er 100% sikker på at det er elektronikken som har sviktet, så anbefaler jeg at du sjekker med seviceboka til motoren ift mulige feilkilder.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...