Jump to content

Liten LCD tv - noen erfaring?

MS Victoria

Recommended Posts

Skjer jo mye med utvalg og priser når det gjelder LCD-TVer for tiden. Har ikke satt meg inn i detaljer, men så i siste annonse fra Lefdal (eller var det Elkjøp?) at Orion (tror jeg den heter) 15'' nå var nede i 3.995. Ikke lenge siden den kostet 1.000 kr mer. Har ikke sjekket om denne har PC-inngang, men det er kanskje heller ikke nødvendig? Er muligens bare 220V (TVer med kombinert 220V/12V har en tendens til å være dyrere) men en rimelig konverter kan vel fikse litt 220V.

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Skjer jo mye med utvalg og priser når det gjelder LCD-TVer for tiden. Har ikke satt meg inn i detaljer, men så i siste annonse fra Lefdal (eller var det Elkjøp?) at Orion (tror jeg den heter) 15'' nå var nede i 3.995. Ikke lenge siden den kostet 1.000 kr mer. Har ikke sjekket om denne har PC-inngang, men det er kanskje heller ikke nødvendig? Er muligens bare 220V (TVer med kombinert 220V/12V har en tendens til å være dyrere) men en rimelig konverter kan vel fikse litt 220V.

Orion 15" TV drives av 12 volt strømforsyning. Tror man bare kan kutte ledningen inn til tv'n og koble til batteriet.

Det er vanskelig å svare på da skjermen står nede på kartbordet (seilbåt) og blir dermed ikke utsatt for veldig mye sollys. Ute skal jeg montere en 12" Sanyo industriskjerm. Tror det er vanskelig å finne gode PC skjermer som fungerer godt i sterkt sollys, men det går jo an å sette på en liten solskjerm (Se: http://www.handi.no/innredning/caroffice/p.../produkter.htm).

Lykke til.

Vår svenske venn med sin selvbygde NB 8700 er i ferd med å installere LCD TV i sin båt. Som alltid utrolig gjennomført og flott. Se http://www.nbmarine.se/ . gå inn på Dagbok og velg Mars. La deg imponere.  :headbang:

Kanonlekkert,,,,virkelig imponerende.. fikk mange gode ideer

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Er det noen som har inngående kunnskap om LCD-tv type Orion? 15" til Orion har som kjent inngang for 12 volt. Er denne inngangen regulert slik at man kan koble direkte til batteri som kan ha spenning opp til 14.4 volt? Er det noen som har prøvt dette?

17" til Orion har omformeren bygget inn i skjermen. Er dette tilsvarende omformer som på 15",  bare bygget inn? Er det kanskje så enkelt at et deksel kan skrus av og 12 volt kobles til? Noen som vet?

OK at jeg forteller at vi er noe rimeligere enn alternativ som er nevnt her?

Vårt mestselgende produkt er orion lcd tv (som har samsung panel)

vi har siden i høst solgt denne til båtplassmedlemmer m. flere til 3490. (som jeg tidligere har annonsert under leverandørannonser og informert til dere som har tatt kontakt)

fra og med nå må vi pga. prisøkning sette opp prisen til kr. 3790. (vi får inn 20 stk. på tirsdag)

17" koster en tusenlapp mer.

vi får inn noen tre stk. 20" vi kan selge til 7990.

15" kan koples til 12V direkte (hvor store spenningsforstyrrelser som tåles vet jeg ikke).

bruker selv 150w inverter a kr. 590 men mange kopler direkte på batteri enten ved å kutte kabel til ac adapter eller å kjøpe løs plugg og ledning.

veggfeste koster kr. 200 men er strengt tatt ikke nødvendig da man kan snu foten 90 grader og feste rett i vegg om ønskelig men utseendemessig blir det mer elegant.

Atle

vi har siden i høst solgt denne til båtplassmedlemmer m. flere til 3490. (som jeg tidligere har annonsert under leverandørannonser og informert til dere som har tatt kontakt)

fra og med nå må vi pga. prisøkning sette opp prisen til kr. 3790. (vi får inn 20 stk. på tirsdag)

Merkelig med 10% pristigning i nærmest deflasjonstider?

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

8,6% er ganske nøyaktig hva prisstigningen har vært.

noe skyldes kursdifferansen da vi i høst kjøpte inn et stort parti til svært gunstig eurokurs.

ellers har det i lang tid vært problemer å produsere nok LCD paneler til å dekke etterspørselen og slikt blir det lett prisstigning av.

De største LCD skjermene har blitt noe rimeligere men selv tror jeg de har nådd et nivå hvor de nå stabiliserer seg noe i pris.

For varer som kjøpes fra land hvor man betaler i euro så er kostnaden betydelig høyere nå enn for ett år siden. (det meste av det jeg og mange båtforhandlere selger)

17" koster en tusenlapp mer.

vi får inn noen tre stk. 20" vi kan selge til 7990.

15" kan koples til 12V direkte (hvor store spenningsforstyrrelser som tåles vet jeg ikke).

bruker selv 150w inverter a kr. 590 men mange kopler direkte på batteri enten ved å kutte kabel til ac adapter eller å kjøpe løs plugg og ledning.

veggfeste koster kr. 200 men er strengt tatt ikke nødvendig da man kan snu foten 90 grader og feste rett i vegg om ønskelig men utseendemessig blir det mer elegant.

Atle

Kan denne skjermes brukes som skjerm til en bærbar PC, og kan den i tilfelle dimmes?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...