With-15 Mahogny Startet 1.Juli.2008 Link til dette innlegget Startet 1.Juli.2008 Faren min har en Coronet 21DC som alltid har hatt problemer med å få båten til å gå rett frem i sakte fart? Selv om drevet står i posisjon rett frem så vingler likevel båten litt frem og tilbake. I høyere fart er alt normalt. det er kun i dorgefart at denn vinglingen oppstår. Det fører båten lett ut av kurs hvis det er litt urolig sjø. Båten har en VolvoPenta AQ200 motor med VP 280B drev. Propellen vet jeg ikke hva heter. Noen som har liknende erfaring? Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig båten vil ikke gå rett frem i dorgefart .Emnetittelen skal fortelle entydig hva emnet handler om. Hvis det er relevant skal produktnavn/modell være med. CAPSLOCK i tittel er forbudt. For mer informasjon, se 'Posting i Åpent Forum' samt Etikette Sitér dette innlegget Link to post
Thega Svart 1.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2008 Denne "logringen" er helt vanlig på båter i denne størrelsen med hekkagregat og V-bunn. Trimming av drev helt inn (bau ned) kan hjelpe litt. Dersom båten har trimflaps kan trimming av disse ned også avhjelpe noe. Sitér dette innlegget Link to post
naumar.no Svart 1.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2008 trekker den mot en bestemt side eller er den bare vinglete frem og tilbake? Isåfall vil jeg tro at det er pga lite fremdrift slik at vannet tar båten litt der det skvalper. Ikke noe unaturlig fenomen i noen av båtene jeg har hatt når det er snakk om dorgefart. Sitér dette innlegget http://naumar.no - Seil- og båtutstyr 1994 SeaRay 270 Sundancer m/330hk 7,4L Mercruiser<p>'86 With Vital 1500 m/ 35hk Yamaha | '65 Herwa Star 15' m/ 1986 50hk Johnson | '85 Scand 20' m/ 1985 BUCK dv10m | Silver Viking 14' m/ 2000 15hk Johnson Link to post
Bearded Beast Svart 1.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2008 (redigert) alle planende båter meg bekjent inkl. min egen går i 'S' på sakte fart. dog ikkje i dorgefart men på ca 5-6 knop. altså når det begynner å bruse litt bak. dette kan nok variere. antar dette er forbi båten da begynner skyve litt vann og mangler noen kjøl til å holde retningen. Redigert 1.Juli.2008 av Korsnes (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.