Jump to content

Coronet 21DC vil ikke gå rett frem i dorgefart

With-15 Mahogny

Recommended Posts

Faren min har en Coronet 21DC som alltid har hatt problemer med å få båten til å gå rett frem i sakte fart? Selv om drevet står i posisjon rett frem så vingler likevel båten litt frem og tilbake. I høyere fart er alt normalt. det er kun i dorgefart at denn vinglingen oppstår. Det fører båten lett ut av kurs hvis det er litt urolig sjø.

Båten har en VolvoPenta AQ200 motor med VP 280B drev. Propellen vet jeg ikke hva heter.

Noen som har liknende erfaring?

mb_11172.jpg

Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig båten vil ikke gå rett frem i dorgefart .

Emnetittelen skal fortelle entydig hva emnet handler om. Hvis det er relevant skal produktnavn/modell være med.

CAPSLOCK i tittel er forbudt.

For mer informasjon, se 'Posting i Åpent Forum' samt Etikette

trekker den mot en bestemt side eller er den bare vinglete frem og tilbake? Isåfall vil jeg tro at det er pga lite fremdrift slik at vannet tar båten litt der det skvalper. Ikke noe unaturlig fenomen i noen av båtene jeg har hatt når det er snakk om dorgefart.

http://naumar.no - Seil- og båtutstyr

1994 SeaRay 270 Sundancer m/330hk 7,4L Mercruiser<p>'86 With Vital 1500 m/ 35hk Yamaha | '65 Herwa Star 15' m/ 1986 50hk Johnson | '85 Scand 20' m/ 1985 BUCK dv10m | Silver Viking 14' m/ 2000 15hk Johnson

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...