Jump to content

Fjerning av lim

gruff

Recommended Posts

Skal skifte ut en del skottduk av pusetype med skikkelig skottduk.  Har røska ut det gamle, men det sitter en del lim igjen på glassfiberen.  Hvor nøye er det å få vekk alt, holder det å ta det som er løst og ujevnt, eller må jeg gå på med malingfjerner, aceton, stålbørste, skrape og annet verktøy, og ta vekk rubbel og bit?

Jeg har limt opp endel skottbekledning som har løsnet. Dette er med et tynt skumgummilag på baksiden. Når jeg limte det på plass, klinte jeg bare kontaktlim på skrogsiden så langt jeg rakk. Gjorde ikke noe for å fjerne gammelt lim etter skumgummi. Dette sitter fortsatt etter noen år.

Skal skifte ut en del skottduk av pusetype med skikkelig skottduk.  Har røska ut det gamle, men det sitter en del lim igjen på glassfiberen.  Hvor nøye er det å få vekk alt, holder det å ta det som er løst og ujevnt, eller må jeg gå på med malingfjerner, aceton, stålbørste, skrape og annet verktøy, og ta vekk rubbel og bit?

Har god erfaring med LIMTVÆTT fra Casco, fåes kjøpt i fargehandler. Den tar også bort sorte stiper av sko på glassfiberen.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...