sofa Startet 1.Juli.2008 Link til dette innlegget Startet 1.Juli.2008 Hei Har mikset en ladning med bunnstoff fjerner av kaustikk soda og tapetklister ( i pulverform ) Men til runde 2 mangler jeg tapetklister og jeg finner ikke tapetklister i butikken Er det noe annet jeg kan bruke for å få den seige kosistensen jeg må må ha. Sitér dette innlegget Link to post
Gielas Svart 1.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2008 Er ikke sikker på om dette vil fungere; men det finnes et slags mel som brukes i matlaging som heter noe a la "maizenna-mel". Dette brukes til fortykning av sauser o.l. Kunne kanskje vært noe? Sitér dette innlegget -- Jon Link to post
knutza Svart 1.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2008 Fordelen med tapetklister er at den er vann løselig. Du kan lage lim selv ved å blande hvetemel og vann. Bland sammen til en passende konsistens og prøv. Jeg har aldri prøvd å blande inn kaustisk soda i dette, så prøv en liten blanding først. Gi tilbakemelding om det funker Sitér dette innlegget Link to post
sofa Svart 1.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2008 hei Jeg prøvde med vetemel som jevner i kaustikkblandingen i kveld og jeg synes ikke at resultatet ble bra. Det synes som om melet hemmet virkningen av gugga. I begge tilfellene fikk gugga virke i 1 time før jeg brukte en kraftig høytrykks spyler,Senere vill jeg gå for tapetklister ( vis jeg finner noe i fargehandelen ) Sitér dette innlegget Link to post
Hans Chr Svart 1.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2008 Hei Tapetklister har de i alle maleforetninger. Det er ganske enkelt vanlig tapetlim..... Mvh Hans Chr Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 1.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2008 Sørg for at du får "Klister" og ikke en vannløselig PVA Homopolymer eller Copolymer. De er ikke vannløselige etter at de danner skinn-hinne / herder. Dette er gjerne produkter som selges som tapetlim til våtrom... Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
TMe Svart 2.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2008 Arabin var navnet på tapetklister i gamle dager. Pulver som blandes i vann. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.