Jump to content

Så startet problemene II: Motorflens


Suzuki

Recommended Posts

heisann

ettersom motorprosjektet skrider frem kommer problemene i tur og orden.

Originalmotoren ser sånn ut:

 

Bilde

 

Den er da åpen rett inn i kåpa, og man ser rett på drev osv.

 

Den motoren jeg skal bruke ser sånn ut ( med unntak av clutch-konen, som er fjerna ref. del en.. )

Bilde

 

Så til saken: er det noen som kjenner til komplette delelister til disse motorene ? Evt. oversikt over de ulike utgavene ? Lurer på om den jeg har fått tak på er en "lifeboat version" ? Disse er spesielle i forhold til standardmotorene. Min opprinnelige motor var en D2, ikke en MD2. Altså opprinnelig en industrimotor.

Jeg har serienummerne på disse to, veit noen om en oversikt basert på serienummer ?

 

Til slutt; er det en kurrant sak å flytte over "kåpa" ? Selv om pumpe, håndstart osv sitter i bakkant av motoren, bør dette være "straight ahead" eller tar jeg feil ?

 

Suzuki - litt oppgitt i dag...

No boat needed..

Link to post

Det er lite trolig at det er forskjell på en standardmotor og en livbåtmotor/SOLASmotor rent mekanisk. Det går på ytre ting, så som:

- Motoren skal stoppe om båten velter.

- Det skal komme ut maks. 0.5 l. olje dersom båten velter.

- Motoren skal kunne startes etter å ha ligget opp/ned i 30 minutter.

- Motoren skal gå ved "dødt skip" altså ingen stopsolenoid som må ha strøm for å åpne.

Store Norske Kullseilingskompani.

Link to post

den finns takk for tipset.

Min motor / gir kombinasjon finnes visst ikke  :smash: ifølge Volvo`s egen dokumentasjon..

Men drit i det, jeg har demontert det meste, og flytter over "timing gear cover".

Og da passer gearkassa igjen..

 

Suzuki  - ønsker meg en ny motor

No boat needed..

Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...