Suzuki Startet 30.Mars.2004 Link til dette innlegget Startet 30.Mars.2004 heisann ettersom motorprosjektet skrider frem kommer problemene i tur og orden. Originalmotoren ser sånn ut: Den er da åpen rett inn i kåpa, og man ser rett på drev osv. Den motoren jeg skal bruke ser sånn ut ( med unntak av clutch-konen, som er fjerna ref. del en.. ) Så til saken: er det noen som kjenner til komplette delelister til disse motorene ? Evt. oversikt over de ulike utgavene ? Lurer på om den jeg har fått tak på er en "lifeboat version" ? Disse er spesielle i forhold til standardmotorene. Min opprinnelige motor var en D2, ikke en MD2. Altså opprinnelig en industrimotor. Jeg har serienummerne på disse to, veit noen om en oversikt basert på serienummer ? Til slutt; er det en kurrant sak å flytte over "kåpa" ? Selv om pumpe, håndstart osv sitter i bakkant av motoren, bør dette være "straight ahead" eller tar jeg feil ? Suzuki - litt oppgitt i dag... Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Brum Svart 30.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2004 Hei, Suzuki! Jeg vet at det ligger produktblad og serienummer på hjemmesidene til Drevia.se, hvertfall til MD2, men der har du kanskje allerede prøvd...... Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 31.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2004 Det er lite trolig at det er forskjell på en standardmotor og en livbåtmotor/SOLASmotor rent mekanisk. Det går på ytre ting, så som: - Motoren skal stoppe om båten velter. - Det skal komme ut maks. 0.5 l. olje dersom båten velter. - Motoren skal kunne startes etter å ha ligget opp/ned i 30 minutter. - Motoren skal gå ved "dødt skip" altså ingen stopsolenoid som må ha strøm for å åpne. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Barsk IV Svart 31.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2004 Prøv denne: http://www.volvo.com/volvopenta/na/en-us/m...engine/inboard/ Lykke til mvh Barsk II Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 1.April.2004 Link til dette innlegget Svart 1.April.2004 Det finnes i alle fall verktedhåndbok her, men den har du kanskje allerede? http://motoren.ath.cx/menus/volvo.html GeirKS Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 1.April.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.April.2004 den finns takk for tipset. Min motor / gir kombinasjon finnes visst ikke ifølge Volvo`s egen dokumentasjon.. Men drit i det, jeg har demontert det meste, og flytter over "timing gear cover". Og da passer gearkassa igjen.. Suzuki - ønsker meg en ny motor Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.