Jump to content

Så startet problemene II: Motorflens


Suzuki

Recommended Posts

heisann

ettersom motorprosjektet skrider frem kommer problemene i tur og orden.

Originalmotoren ser sånn ut:

 

Bilde

 

Den er da åpen rett inn i kåpa, og man ser rett på drev osv.

 

Den motoren jeg skal bruke ser sånn ut ( med unntak av clutch-konen, som er fjerna ref. del en.. )

Bilde

 

Så til saken: er det noen som kjenner til komplette delelister til disse motorene ? Evt. oversikt over de ulike utgavene ? Lurer på om den jeg har fått tak på er en "lifeboat version" ? Disse er spesielle i forhold til standardmotorene. Min opprinnelige motor var en D2, ikke en MD2. Altså opprinnelig en industrimotor.

Jeg har serienummerne på disse to, veit noen om en oversikt basert på serienummer ?

 

Til slutt; er det en kurrant sak å flytte over "kåpa" ? Selv om pumpe, håndstart osv sitter i bakkant av motoren, bør dette være "straight ahead" eller tar jeg feil ?

 

Suzuki - litt oppgitt i dag...

No boat needed..

Link to post

Det er lite trolig at det er forskjell på en standardmotor og en livbåtmotor/SOLASmotor rent mekanisk. Det går på ytre ting, så som:

- Motoren skal stoppe om båten velter.

- Det skal komme ut maks. 0.5 l. olje dersom båten velter.

- Motoren skal kunne startes etter å ha ligget opp/ned i 30 minutter.

- Motoren skal gå ved "dødt skip" altså ingen stopsolenoid som må ha strøm for å åpne.

Store Norske Kullseilingskompani.

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...