Jump to content

Drivstoff måler / giver

Birchwood 320

Recommended Posts

Det er en leder som skal fra tenning til instrument + (på instr.mentpanelet) fra - instrument til tankmåler (giver på tanken) fra den andre polen på giveren og til felles - (minus). Når du skrur på tenningen vil instrumentet vise nivået på tanken.

Vel.. dette var jo ikke selvsakt for meg da..

Der var en S og en I.. Hvilken er hvilken..

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Stemmer der var vel en G der også... Spiller det noen rolle hvilken av dem på tanken eg eg kobler hvor.. Begge er tilsynelatende svarte..

Hvis du har to ledere fra giveren så vil jeg tro at den ene skal til G og den andre til S. Hvem som kobles hvor spiller nok ingen rolle. Det værste som skjer er nok at instrumentet slår ut feil vei, eller ikke i heltatt.

Du må i tillegg ha jording til G (kan sikkert tas fra et annet instrument eller felles jordingspunkt).

En liten ting: Har du amerikansk båt (med amerikansk giver) så kan du ikke bruke europeisk instument. :nono:

Det har jeg brent meg på. :smiley:

Instrumentet slår da enten ikke ut, eller så slår det ut feil vei.

Lykke til.

/Per

/per

skal også montere dieselmåleren, og det gikk vist litt fort med demonteringe. Eller så er det blitt  så lenge siden at eg har gløymd det.

På instrumentet er det tre punkter(i tillegg til belysning): en +, en - og en U.

På giveren er det to ledninger.

Kan det stemme at den ene ledingen skal på jord mens den andre på U. Og + på tenningsnøkkel og - på felles jord?

Vil helst vere sikker på at det er rett fordi det blir vanskelig å komme til senere..

Hvis du har to ledere fra giveren så vil jeg tro at den ene skal til G og den andre til S. Hvem som kobles hvor spiller nok ingen rolle. Det værste som skjer er nok at instrumentet slår ut feil vei, eller ikke i heltatt.

Du må i tillegg ha jording til G (kan sikkert tas fra et annet instrument eller felles jordingspunkt).

En liten ting: Har du amerikansk båt (med amerikansk giver) så kan du ikke bruke europeisk instument. :nono:

Det har jeg brent meg på. :smiley:

Instrumentet slår da enten ikke ut, eller så slår det ut feil vei.

Lykke til.

/Per

Jepp Amerikansk båt , men det er originalt instr. og giver..

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...