Jump to content

Endelig båteier igjen, Marex 21:-)

Onsing

Recommended Posts

Hei!

Etter å ha lidd meg gjennom et år uten båt, er jeg nå blitt den lykkelige eier av en Marex 21, 1980 modell med en 15hk Yanmar fra 1985, saltvannkjølt. Motoren fikk forøvrig ny topp og oppstaking av kjølekanaler i år 2000, eksosbendet er også byttet. Skroget er i meget god stand, men innvendig er det en del å gjøre om den skal bli strøken.

Det første jeg skal gjøre er å gi den en skikkelig vask(en del jordslag), deretter er det å bytte skrogtrekk, skaffe ny kalesje, bytte førerstol og en generell oppfreshing.

Ønsker tips om hvilket lim som er best til skrogtrekk, hvilken leverandør av kalesje er rimelig og bra.

Hva tror dere om motoren? Er den grunn til bekymring?

Noen gode navnforslag?

Bilder vil bli lagt ut.

mvh

Onsing

Hadde en gang for lenge siden akkurat maken. Bra båt. Gikk bare under navnet Flexi. Motoren var en Yanmar 3GM30 27 hester saltvannskjølt. 9 knop toppfart.

Ring Marex i Grimstad. Der får du greie på hvem som har maler til originalkalesjen. Og hvem vet? kanskje de har en gammel førerstol og tilhørende pentry?

Med slike motorer vet man jo aldri, men mest sannsynlig holder den fortsatt i mange år.

Vi har også Marex, 24". "Hϋbert", Kjelåsv. 1 Postboks 7014 Vestheiene, 4674 Kristiansand, hadde kalesjemal til vår båt, ikke utenkelig de har til din også.

Ble forøvrig ikke helt klok på denne bedriften, forstod det slik at "Hϋbert" er en del av (oppkjøp?) "Jens Sagen (Helly Hansen Pro AS) ". Ringte Jens Sagen nummeret (38 18 32 22) de sa først de ikke hadde mal, men at de skulle sette meg over til Hϋbert. Så spør etter "Hϋbert" hvis denne bedriften er aktuell for deg. "Hϋbert" er også billigere på kalesjer enn Sagen, forstå det de som kan!

Batilla

Redigert av Batilla (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...