Bonus Svart 3.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2008 .... stikker jeg som regel hue inn en gang i timen (lett tilgjengelig). Lett tilgjengelig hue gimi? Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 3.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2008 Bryr meg ikke om visuell sjekk under gange hvis turen er mindre enn et par timer..... 5, 6 timer eller mer med hard gange, da går jeg ned et par ganger ... gjerne regelmessig hver 3 eller 4 timer ... sjekker mekanisk oppkoplet instrument paneler, visuelt sjekker for lekasjer (Olje og vann), aksling og rorhylser mm. Men jeg har da god tilgang fra akterdekk, ned til stuerom hvor rorhylser, aggregat og batterier er.... fremover mellom tankene (hvor hørselsvern henger) og inn til maskinrommet hvor to grønnmalte jernklumper rusler og går.... Kamera.... vel det kommer muligens også, men sikkert kun enkle webcams, da jeg har PC ombord.... og har også gode lys i maskinrommet.... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
gimi Svart 3.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2008 Lett tilgjengelig hue gimi? Motoren er ofte mere tilgjengelig en hue...... Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 3.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2008 (redigert) Har visserligen motorrum som man kan klättra ner i under gång, men det gör jag sällan. Med förflutet i flygbranchen så är man van att acceptera lite mätare för att konstatera driftstillståndet. Med larm på länspumpar, oljetryck, kylvatten, laddning, temperaturmätare i motorrum och någorlunda kurant näsa och hörsel plus automatisk eldsläckare så tror jag att jag är rimligt garderad. Fast det skulle nog gå att lura på mig en motorrumskamera... Pryltokigheten är det ju heller inget fel på.... Och det är klart Bitteliten, hade det varit jungfruresa så hade jag nog lyft på luckan lite oftare. Imponerande att Du klarar att gå med 26 grader i motorrumet Roald, jag har nog snararare runt 45 vid insugningsfiltren. Har provat med och utan motorrumsfläktar men det skiljer bara ett par grader. Förreresten vart är Du på väg Roald? Kommer Du genom Öresund så finns det en kall (dansk) pilsner ombord på Ebonita om Du har tid. Själv kom jag hem förra helgen från en tur till Berlin. Sehr schön. Redigert 4.Juli.2008 av ebonita (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
arntans Svart 3.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2008 Det sikreste ville vel være å få et installert et overvåkingsopplegg som tilfredstiller DNV krav til EO drift av skipet. Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 3.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2008 Korte turer er det sikkert nok med inspeksjon før og etter turen. Lengre avstander bør/må en ta seg av motoren og en kan like godt venne seg til å krype ned til jernhesten først som sist. En finner raskere ut av hva en kan gjøre og hvorledes en ordner med eventuelle problemer (som luft i diesel og annet). Legg opp en slagplan (liste) og tren på løsningene. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.