Ulv I Startet 2.Juli.2008 Del på Facebook Startet 2.Juli.2008 (redigert) Jeg syns denne artikkelen var godt skrevet, og burde vært noe som så mange som mulig fikk se. :D http://www.yeye.no/fritid/article2042717.ece en selvfølge for mange, men tydeligvis ikke innenfor tankegangen til endel andre.. :D Redigert 2.Juli.2008 av Ulven (see edit history) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
knutza Svart 2.Juli.2008 Del på Facebook Svart 2.Juli.2008 Ja det hadde vært noe..... Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 2.Juli.2008 Del på Facebook Svart 2.Juli.2008 Tror ikke de stakkars uteliggerne har det helt store utbyttet av dette! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Ulv I Svart 2.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juli.2008 Tror ikke de stakkars uteliggerne har det helt store utbyttet av dette! øhh.. ikke de uteliggerne, hehe.. tenkte på flytebryggene jeg ;) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Mouche Svart 2.Juli.2008 Del på Facebook Svart 2.Juli.2008 Du vet det kan være forskjell på en utligger, en utrigger og en uteligger, men som regel blander man ikke disse sammen med mindre man skriver! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Ulv I Svart 2.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juli.2008 var en trykkleif ja.. :D litt rask i tastaturet der.. hehe.. Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
SveinHa Svart 2.Juli.2008 Del på Facebook Svart 2.Juli.2008 ...og burde vært noe som så mange som mulig fikk se....og derfor er den allerede havnet på nettsiden til Storesund Båtforening.... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Anonym Svart 2.Juli.2008 Del på Facebook Svart 2.Juli.2008 Jeg regner med at dere alle forholder dere til første bud? Det er i følge journalisten ikke lov å innta alkohol før/mens man fører båten.. Sitér dette innlegget Link to post
10ta9c Svart 2.Juli.2008 Del på Facebook Svart 2.Juli.2008 Tiende bud: Når hilser man? Selv har jeg skjelden opplevd hilsing fra andre båter. Er heller ikke den som hilser først. Finner det litt rart å skulle hilse på fremmede. Kan jo risikere å få fingeren tilbake, eller bli bevist oversett av folk som synes din lille båt ikke er verdig en hilsen. Kan ta bort litt av kosen med turen slike situasjoner. Det tryggeste er nok å ikke hilse med mindre du blir hilst på først, noe som selvsagt vil utrydde hilsingen om all gjorde det samme. Når trafikken er tett vil det bli slitsomt å skulle hilse på alle. Det er vel også mest naturlig å hilse når to saktegående båter passerer hverandre med lite andre båter rundt. Å besvare en hilsen ment for båten ved siden av, ville være svært pinelig. En slik tragisk bommert ville nok ødelagt hele ferien. I alle fall om handlingen ble møtt med hånlatter og opgitt hoderisting fra 40 passasjerer. Sitér dette innlegget Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
Ulv I Svart 2.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juli.2008 selvsagt, selv om det iht lovverket er tillatt med ei øl, ett glass vin osv, så venter jeg med det til båten er ankret opp og godt fortøyd.. Da nyter jeg min pils i fred og ro.. :D Jeg holder meg edru for å kunne være i stand til å unnvike disse andre som ikke er klare i toppen og ikke har helt styring.. Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Ulv I Svart 2.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juli.2008 Tiende bud:Når hilser man? Selv har jeg skjelden opplevd hilsing fra andre båter. Er heller ikke den som hilser først. Finner det litt rart å skulle hilse på fremmede. Kan jo risikere å få fingeren tilbake, eller bli bevist oversett av folk som synes din lille båt ikke er verdig en hilsen. Kan ta bort litt av kosen med turen slike situasjoner. Det tryggeste er nok å ikke hilse med mindre du blir hilst på først, noe som selvsagt vil utrydde hilsingen om all gjorde det samme. Når trafikken er tett vil det bli slitsomt å skulle hilse på alle. Det er vel også mest naturlig å hilse når to saktegående båter passerer hverandre med lite andre båter rundt. Å besvare en hilsen ment for båten ved siden av, ville være svært pinelig. En slik tragisk bommert ville nok ødelagt hele ferien. I alle fall om handlingen ble møtt med hånlatter og opgitt hoderisting fra 40 passasjerer. Man hilser ved ett enkelt smil, nikk, evt med handa.. koselig det, og jeg hilser mer enn gjerne.. Av erfaring, så hilser ikke dem største yacht'ene på mindre båter, nesten som de ser ned på oss, (sikkert ikke slik det er, bare føles slik av og til).. men aldri en regel uten unntak. å ikke hilse slik du beskriver bidrar til at færre hilser, og da blir det færre som hilser igjen osv.. Bedre å hilse en gang for mye.. ingen som viser fingeren i hvertfall, det har jeg aldri vært ute for. Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Frivakten Svart 2.Juli.2008 Del på Facebook Svart 2.Juli.2008 Å hilse er å vise respekt, samhørighet og litt høflighet. En hilsen fra ei høy bro, anerkjenner den lille snekka, en hilsen fra Redningskøyta til de lekende guttungene i plastfresere får de føle seg litt verdsatt og inkluderende. En hilsen er også en gest til den noble seileren som kanskje også vil hilse igjen på neste båt, selv om det er en motorbåt. En hilsen fra brygga tilbyr kanskje en longside-plass? Uansett, hilsingen er litt av det sjømannskapet som vi alle savner og har hørt så mye om. Hils, og du vil få din hilsen tilbake. Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
VannTro Svart 2.Juli.2008 Del på Facebook Svart 2.Juli.2008 Jeg har sendt en e-post til Formannen i "min" båtforening" Holmen Motorbåtforening i Drammen med oppfordring om å legge en link til artikkelen også på vår hjemmeside. Jeg regner med at den er der så fort han ser e-posten. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Lars Hansen Svart 2.Juli.2008 Del på Facebook Svart 2.Juli.2008 selvsagt, selv om det iht lovverket er tillatt med ei øl, ett glass vin osv, så venter jeg med det til båten er ankret opp og godt fortøyd.. Da nyter jeg min pils i fred og ro.. :D Jeg holder meg edru for å kunne være i stand til å unnvike disse andre som ikke er klare i toppen og ikke har helt styring.. Vi har nok alle litt forskjellig oppfatning av dette, jeg synes det er deilig å kunne ta seg en kald pils når jeg kommer i båten, og sola skinner fra en blå himmel. Tror ikke dette gjør meg til en farligere båtfører... Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 2.Juli.2008 Del på Facebook Svart 2.Juli.2008 selvsagt, selv om det iht lovverket er tillatt med ei øl, ett glass vin osv, så venter jeg med det til båten er ankret opp og godt fortøyd.. Da nyter jeg min pils i fred og ro.. :D Jeg holder meg edru for å kunne være i stand til å unnvike disse andre som ikke er klare i toppen og ikke har helt styring.. Enig med Ulven. Blir trolig ikke noe bedre menneske, men en mer skikket båtfører. mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Enzo Svart 2.Juli.2008 Del på Facebook Svart 2.Juli.2008 Tiende bud:Selv har jeg skjelden opplevd hilsing fra andre båter. Er heller ikke den som hilser først. Merkelig det der , jeg hilser først og har ikke tenkt over at om jeg rett og slett venter til de andre hilser først , hilser de da i det heletatt ? Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 2.Juli.2008 Del på Facebook Svart 2.Juli.2008 det gjør de IKKE. har ikke prøvd , men har av og til hilset så sent at de umulig hadde rukket å hilse først. hilser på alle og enhver jeg , men noen bare kikker igjennom meg :-) Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.