Enzo Startet 2.Juli.2008 Link til dette innlegget Startet 2.Juli.2008 Jeg har endel skjøter ombord som er blitt veldig stive og jeg tok med et par hjem som jeg slengte i vaskemaskinen på 30grader og brukte tøymykner på , de ble jo hvitere/penere men så veldig mye mykere ble de ikke , når dere vasker tauverk bruker dere varmere vann ? Er det andre triks for å mye opp tauverk som har stått ute ubrukt i ett år ? Sitér dette innlegget Link to post
Kjelli Svart 2.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2008 Jeg vasker med milo, og bruker tøymykner i skyllevannet, fungerer fint det hos meg Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 2.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2008 Jepp Sitér dette innlegget Link to post
froesak Svart 2.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2008 noen runder i tørketrommelen myker opp. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 2.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2008 Altså bare legge tauene i tørketrommelen og utsette de for varm luft der , jøss Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 2.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2008 Å herregud! Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 3.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2008 Jeg ville vel ikke anbefale tørketrommelen, temp'en kan man jo dra ned på men det blir jo en god del mekanisk slitasje på mantelen - tau som gnir mot tau er jo spesielt ugunstig - det får holde med det tauene utsettes for ved seiling. Hvor gamle er skjøtene Enzo? Alle tau blir jo mer eller mindre brutt ned av sollys, og at kunstfiber blir hardere og sprøere i sollys over tid er jo et kjent fenomen. Hvis så er tilfelle er det ikke annen bot enn å kjøpe nytt. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 3.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2008 Det er skjøtene til forseil som sto på båten jeg kjøpte for et par uker siden 2004 modell , jeg har et annet sett som jeg bruker på båten men jeg kunne godt tenkt meg å friske opp disse istedet for å kjøpe enda et sett Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 4.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2008 Hm, Kan det være at selger har satt på noen riktige gamle han hadde liggende for å ta med seg de som satt på som reserve til sin nye båt? Hvis de ikke blir myke av vask ville jeg vel mistenke noe slikt og da er det vel egentlig kun butt-ikken som kan hjelpe. Sitér dette innlegget Link to post
nilsht Svart 4.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2008 Har blitt anbefalt varmt grønnsåpevann, uten at jeg har prøvd selv. Henges opp til tørk før sammenkveiling. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 4.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2008 Tror tidligere eier har byttet , det er nok neppe unormalt at en båt som har ligget ute urørt i all slags vær i ett års tid får slike problemer men jeg tar og prøvevasker en runde til , denne gangen i milo og med masse tøymykner Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.