Storø RC 34 Startet 3.Juli.2008 Link til dette innlegget Startet 3.Juli.2008 Hei! Dersom D+ ikke er koblet til noe, hvor stor spennening vil jeg da kunne måte på B+ ?? Jeg er redd jeg har gjort noe rart, måler som tidligere nevnt 0.5 Volt på den ene, og 0.1 Volt på den andre. Kan det være at D+ ikke er koblet inn? Holder det at D+ bare er koblet inn på ei ladelampe? Sitér dette innlegget Ung mann i gammel båt....med båtførerbevis og SRC/VHF sertifikat Link to post
Ingar Svart 3.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2008 Hvis du ikke har spenning på D+ vil ikke ladingen starte. D+ SKAL være koblet til ladalampa. Eller direkte til "tenningen". Sitér dette innlegget Link to post
Storø RC 34 Svart 3.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2008 Må ned i båten etterpå for å se. Den hvite ledningen jeg snakker om gikk kun inn i den grå dingsen. Dvs, gikk ikke innom ladelampe eller tenninga.. Hva tror du den grå dingsen er? Laderegulator? Sitér dette innlegget Ung mann i gammel båt....med båtførerbevis og SRC/VHF sertifikat Link to post
Ingar Svart 3.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2008 De alle fleste dynamoer har innebygget regulator. Er regulatoren ekstern vil det også være en kabel til DF på dynamoen. Den "dingsen" kan være ett eller annet som man vil skal ha spenning bare når dynamoen lader. Bilde av dynamo og dings vil være til hjelp. Sitér dette innlegget Link to post
Storø RC 34 Svart 3.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2008 Ok, men i brukerhåndbok så kan det se ut som at det står D- og ikke D+ ? Sitér dette innlegget Ung mann i gammel båt....med båtførerbevis og SRC/VHF sertifikat Link to post
Ingar Svart 3.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2008 D- er det samme som B- som igjen er det samme som jord/gods såsant man ikke har 2-polet anlegg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.