Jump to content

Lekkasje på styringen

båtolf

Recommended Posts

Bruker snart mer hydraulikkolje enn diesel i min Windy 8800. Når jeg kjøpte båten merket jeg at

påfyllingsskruen på selve punpehuset bak rattet stod helt fast, og det virket som om den hadde gjort det lenge.

Måtte tvinge den opp, og da røk korken. Jeg har siden satt på en provisorisk kork som er alt annet enn tett.

I mitt hode skal det ikke bety noe om det kommer luft til øverst i systemet. Har jeg rett i dette eller må påfyllingsskruen også være

100 % lufttett ?. Kan noen gi meg input på dette, så hadde jeg blitt happy .

Jeg skiftet styresylinder i fjor og måtte da også fylle olje pånytt. Det viste seg da at også min skrukork var deffekt. Tok kontakt med sleipner og fikk sendt en ny kork. De sa at denne måtte være tett for at styringen skulle opptre 100%, ellere vil det hele tiden bli trukket falsk luft i systemet og styringen vil glippe.

Hei båtolf og velkommen til Båtplassen :cheers:

Først og fremst må du finne ut hvor oljen blir av. Har du stort forbruk bør det bli vått en eller annen plass.

Fyllepluggen øverst på pumpen skal ikke være tett. Om du har 2 rattpumper skal disse være forbundet med hverandre og den nederste skal da være tett mens den øverste skal være åpen. Oljen utvider seg litt i varmen og hullet er for å unngå overtrykk i systemet.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
  • Barnevaksiner
quote.gif
Hei båtolf og velkommen til Båtplassen :cheers:

Først og fremst må du finne ut hvor oljen blir av. Har du stort forbruk bør det bli vått en eller annen plass.

Fyllepluggen øverst på pumpen skal ikke være tett. Om du har 2 rattpumper skal disse være forbundet med hverandre og den nederste skal da være tett mens den øverste skal være åpen. Oljen utvider seg litt i varmen og hullet er for å unngå overtrykk i systemet.

Helt korrekt Svein Ha ...!!!!!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...