Jarle H. Startet 3.Juli.2008 Link til dette innlegget Startet 3.Juli.2008 Hei, Jeg har akkurat kjøpt meg en Nidelv 24 med en Volvo Penta 21B motor og har et spørsmål ang. fettkoppen som skal sitte på akslingen. Det står i bruksanvisningen under vedlikehold at man på akslingen har en hylse med to simerringer som tetning. Det står at man skal vri på en fettkopp hver gang man starter opp. Da jeg ser i båten så ser jeg en svart "plastkopp" som sitter på akslingen (se bilde 3 og 4 her) er det denne de mener eller ser jeg feil plass. Hvordan skal man i så fall vri for å smøre med dette fettet? På forhånd takk. Jarle Sitér dette innlegget Link to post
Jarle H. Svart 3.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2008 Hei, Jeg har fått svar på dette av Ingar. 2. Akseltettingen er byttet til den såkalte Volvo-kondom'en, denne skal kun ha en liten fett-innsprøyting før sesongen. Søk på kondom så finner du mye om dette... Jarle Sitér dette innlegget Link to post
Jarle H. Svart 5.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2008 Hei, Jeg har akkurat kjøpt meg en Nidelv 24 med en Volvo Penta 21B motor og har et spørsmål ang. fettkoppen som skal sitte på akslingen. Det står i bruksanvisningen under vedlikehold at man på akslingen har en hylse med to simerringer som tetning. Det står at man skal vri på en fettkopp hver gang man starter opp. Da jeg ser i båten så ser jeg en svart "plastkopp" som sitter på akslingen (se bilde 3 og 4 her) er det denne de mener eller ser jeg feil plass. Hvordan skal man i så fall vri for å smøre med dette fettet? På forhånd takk. Jarle Hvis linken til bildene ikke lenger virker så er bildene her: Bilde 3 Bilde 4 Jarle Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.