Jump to content

Strøm i Bergen havn

xpen

Recommended Posts

Noen som vet hvor strøm er tilgjengelig i Bergen sentrum havn.

Mener jeg ikke har sett strømskap på bryggesiden?!? Og hvor lett er det å få plass i skapene??

Mvh

Xpen

Det er kun ved Torgutstikkeren (Shetlands-Larsens Brygge) at det er stikkontakter for lystbåter. På Bryggesiden er det kun stikkontakter for større båter. Hvis du finner en ledig plass ved Shetlands-Larsens Brygge, er det gode sjanser for å få adgang til stikkontakt (du velger stikkontakt i betalingsautomaten).

Riktig ja, ved Zakkarisbryggen ligger du for 250 pr.døgn, inkl. strøm. sleep:Trenger du dusj og toalett kontakter du turistinfo og får deg et nøkkelkort til sanitæbygget. Ps det er depositum på kortet. :cheers: :

Sist jeg lå i Bergen Havn betalte jeg kr 100,- (150,- inkl strøm). Det er 3 uker siden. Har det steget siden da?

Jeg ligger med POSEIDON II nesten helt inne på bryggesiden. Her har vi strøm fra land, en 16Amp kurs, som er tatt i et skap ved kaikanten. Vi måtte riktignok legge ut ca 50 meter skøyteledning, men forsyningen har vært helt stabil siden sist lørdag. Pris har jeg ikke diskutert med dem.

Hva gjør Poseidon i bergen? :flag:

Mvh -Matros-

--------------

Medlem av gruppen: folk i båt!

Hva gjør Poseidon i bergen? :flag:

Det begynte med at jeg ble invitert til å være med på feiringen av OSTER og BØRØYSUND sine 100-årsdager sist lørdag; da lå vi samme med en del andre veteraner innerst i Vågen.

Men så skjedde det som har lett for å skje: den kvinnelige delen av besetningen fikk smaken på Bergens mange utstillinger, butikker og andre adspredelser - og dermed ble vi liggende . . . .

Vi ligger trolig her til mandag / tirsdag før turen går sørover. Sannsynligvis med en første stopp på Ole Bulls "Lysøen".

Med vennlig hilsen POSEIDON

den kvinnelige delen av besetningen fikk smaken på Bergens mange utstillinger, butikker og andre adspredelser - og dermed ble vi liggende . . . .

...hmmm....høres dette kjent ut tro? Selv har jeg en dame fra Stavangertraktene "¨på besøk"....for 9`ende året.. :sailing::cheers:

.... på dypt vann; igjen.... :diving: :sweat:

Jan og Jan, dere vet vel at Bergen ikke bare er en by, men også en tilstand? Det er vel denne Damene har henfalt til, tenker jeg.

Mvh,

Kjell

Det synes også å være en smittsom tilstand.

Margret fikk sin søster fra Østerrike på besøk nå ikveld og etter en rask runde rundt bordet forsvant tre damer i land - og det var det siste jeg så til dem . . . . .

- og det var det siste jeg så til dem . . . . .

Hei Jan.

De har vel dukket opp igjen...

Føler med deg. Jeg var en liten uke (sist helg) i den byen og damene forsvant mens jeg og en kammerat ble sittende på en PUB :smiley:.

mvh Jan

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Tenkte meg en tur inn til Bergen i morgen, tirsdag. Er det stappfult i havna slik som det pleide å være ?.

Vi ligger for øyeblikket innerst i havnen sammen med Gamle Havstein fra Tau. Begge regner med å gå ut i morgen formiddag - og det skulle vel gi plass til ganske mange som har lyst til å komme lengst mulig inn i Vågen . . . .

_img_3662.jpg

(Det er i slike situasjoner jeg ser fordelen med å sove bak 18 mm stålplater :wink: ).

Tenkte meg en tur inn til Bergen i morgen, tirsdag. Er det stappfult i havna slik som det pleide å være ?.

Er det evt. andre plasser det går å ligge med seilbåt i nærhet til sentrum.

Hilsen Xbox

Tror det finnes noen gjesteplasser i Solheimsviken. Men noen av disse er ofte opptatt av den lokale Bavariapusheren. Det er stille omgivelser og 15 min å gå til byn.

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...