tuffff Startet 4.Juli.2008 Link til dette innlegget Startet 4.Juli.2008 (redigert) Vel ankommet Stavern i går etter en liten overfart fra Svenner, så skulle en båtkamerat fylle ferskvannstanken. Han fortøyde longside på flytebrygga ved Kaikanten, og fylte dieseltanken helt opp med ferskvann. Lettere anterert undret han på - hva nå. "Totalmedlemsskap!" sa jeg. "Gå bort til Redningsskøyta å få hjelp der." Redningsskøyta var imidlertid ute, så kameraten ringte til Redningsselskapet, og fikk der beskjed om å ringe Falck, så ordnet de dette. På Falck mente de seg imidlertid lite interessert i oppdraget og kunne ikke se at totalmedlemsskapet dekket for en slik tabbe. For å gjøre en lang historie litt kortere, så ble det en hektisk telefonering mellom min kamerat, Redningsselskapet og Falck på et noe høyere nivå. En snau time etterpå sto Falck ved båten med kanner og pumpe og en meget serviceinnstilt mann. Pumpeoperasjon og rengjøring av tanken gikk helt greit og noen timer etterpå kunne motoren startes opp og alt var i sin skjønneste orden. Utlegget begrenset seg til medgått materiell (kannene til å ha diesel/vannblandingen på) og ny diesel selvfølgelig. Men....jeg stiller meg litt undrende til at ikke Redningsselskapet tok tak i dette med en gang. Det burde holde med en telefon for den uheldige, slik at Redningsselskapet burde kontaktet Falck og ordnet opp etter første melding. I tillegg er det verd å legge merke til at dersom kameraten hadde slått seg til ro med første beskjed fra Falck, så hadde han stått der med hele problemet selv. Så dersom du kommer i lignende trøbbel så ikke gi opp ved et eventuelt første nei, men stå på. Kunnskapen om medlemsfordelene er åpenbart ikke like god ute i hele organisasjonen som den er sentralt. mvh tuffff Redigert 4.Juli.2008 av tuffff (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 4.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2008 Flott at det løste seg. Jeg så Askerbæringen i Sandefjord for utbedring i går. Kan være den ligger der ennå Jeg har en fundering om Total medlemsskapet. Det står at medlemsskapet gjelder båter opp til 25 brutto tonn. Hvor går egentlig den grensen? Vet at en Princess 60 er 50 Brt ca. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 4.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2008 Hvor mange brutto tonn er Nord Westen da Bitteliten ? Visste heller ikke at grensen gikk ved 25 brutto tonn. Ikke noe problem i mitt tilfelle men kunne vært greit og visst. Kan heller ikke se at det står noe om 25 brutto tonn i medlemsbetingelser. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 4.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2008 Ikke at det spiller noen rolle for meg, men det det står da vitterlig; Medlemskapet gjelder båter opp til 25 brutto register tonn under Medlemsbetingelser for KystPatruljen Total og KystPatruljen Basis Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Frivakten Svart 4.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2008 Jeg har en fundering om Total medlemsskapet. Det står at medlemsskapet gjelder båter opp til 25 brutto tonn. Hvor går egentlig den grensen? Vet at en Princess 60 er 50 Brt ca. Båter over 15 m er målepliktige, så vekta vil vel stå i målebrevet. Vet ikke om noen gode eksempler. Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Bitteliten Svart 4.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2008 Jeg vet faktisk ikke hvor mange brutto tonn NordWesten er. Men den er helt sikkert ikke over 25 - her er det trangt ombord Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 4.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2008 Jeg har da vitterlig totalpakka..... Jeg fikk ingen kommentar/bemerkninger når jeg skulle bli medlem. Og målebrevet mitt sier 57brt. Sitér dette innlegget Link to post
Bützfleth Svart 5.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2008 Samma det vel, om det er ditt eller datt kilo. Poenget var vel heller at det ikke skulle være nødvendig med flere enn 1 telefonsamtale til selskapet!!! Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 5.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2008 Minner meg om enkelte forsikringsselskap: Prøver å vri seg unna i første omgang, men MÅ ta tak i "problemet" etter løft til "et høyere nivå"... Men kontingent / premie vil dem ha!! Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Bützfleth Svart 5.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2008 Ukultur i bransjen. Hvordan får vi bukt med det? Det kan jo ikke bli slik at vi må ta med privat nummeret til diverse konsernsjefer hver gang vi beveger oss ut med båten for å være sikker på at vi virkelig får den hjelpen vi har krav på. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.