Polarn Startet 4.Juli.2008 Link til dette innlegget Startet 4.Juli.2008 (redigert) Hvordan fungerer egentlig disse? Jeg skjønner hvordan du fungerer i vannet, men ikke hvordan de går hver sin vei Redigert 4.Juli.2008 av Polar 770 (see edit history) Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
SF Svart 4.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2008 (redigert) Om jeg forstår spørsmålet ditt riktig - så er forklaringen at undervannshuset på duoprop drev har to propellakslinger der den første er hul og den andre går inni den første. Disse to akslingene roterer hver sin vei. Den bakre propellen tres inn på splinen på den yttre akslingen som også er den kortetste. Den fremre propellen monteres på den indre akslingen som er en del lengre enn den andre. Du kan se prinsippet på vedlagt split tegning av et Bravo 3 drev. http://www.mercruiserparts.com/Show_Pictur...8Bravo+Three%29 Den yttre (hule) akslingen har item nummer 35 og den indre akslingen har item nummer 28. Redigert 4.Juli.2008 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Polarn Svart 4.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2008 Ja, det var jo egentlig utrolig lett da. Begge akslene roterer hver sin vei av drivakselen. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
SF Svart 4.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2008 Ja det er samme drivaksling som driver begge propellakslingene. Like enkelt som det er genialt. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.