Jump to content

Antenneoverganger VHF

ERIKB

Recommended Posts

:headbang: Har en fastmontert VHF antenne (Pacific) båten og vil gjerne ha mulighet for å koble

min håndholdte Cobra 325 VP EU til denne. Til det trenger jeg en overgang som jeg har problemer med

å få tak i. Har prøvet: Pacific importøren, Navy Blommenholm og sendt mail til Cobra`s representant som

er i Sverige og som ikke svarer. "Skruen" på Cobra er ca.6mm og på Pacific ca.7mm.

Håper noen her kan hjelpe meg vidre.

:headbang: Har en fastmontert VHF antenne (Pacific) båten og vil gjerne ha mulighet for å koble

min håndholdte Cobra 325 VP EU til denne. Til det trenger jeg en overgang som jeg har problemer med

å få tak i. Har prøvet: Pacific importøren, Navy Blommenholm og sendt mail til Cobra`s representant som

er i Sverige og som ikke svarer. "Skruen" på Cobra er ca.6mm og på Pacific ca.7mm.

Håper noen her kan hjelpe meg vidre.

Hvis ikke Navy Blommenholm kan hjelpe, bytt VHF.

Tull, overganger finnes eller lages myyyyye billigere enn en ny VHF. Alle er ikke laget av $$$$$!

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Pluggen som sitter på Cobraen er ein SMA-kontakt i følge databladet på radioen. Kva som sitter i enden av koaksialkabelen frå antenna di er ikkje godt å vite. Ville anta at det var ein såkalla UHF-kontakt, da desse er mest vanleg, men det stemmer ikkje heilt med måla du har oppgitt.

Sidan du holder til i Bærum så ligg jo ELFA i Sandakerveien eller VHF-Communication på Opsal litt nærmare enn Permo...

Rossicus

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...