Jump to content

Antenneoverganger VHF

ERIKB

Recommended Posts

:headbang: Har en fastmontert VHF antenne (Pacific) båten og vil gjerne ha mulighet for å koble

min håndholdte Cobra 325 VP EU til denne. Til det trenger jeg en overgang som jeg har problemer med

å få tak i. Har prøvet: Pacific importøren, Navy Blommenholm og sendt mail til Cobra`s representant som

er i Sverige og som ikke svarer. "Skruen" på Cobra er ca.6mm og på Pacific ca.7mm.

Håper noen her kan hjelpe meg vidre.

ERIKB skrev:
:headbang: Har en fastmontert VHF antenne (Pacific) båten og vil gjerne ha mulighet for å koble

min håndholdte Cobra 325 VP EU til denne. Til det trenger jeg en overgang som jeg har problemer med

å få tak i. Har prøvet: Pacific importøren, Navy Blommenholm og sendt mail til Cobra`s representant som

er i Sverige og som ikke svarer. "Skruen" på Cobra er ca.6mm og på Pacific ca.7mm.

Håper noen her kan hjelpe meg vidre.

2nd Trikker skrev:
Hvis ikke Navy Blommenholm kan hjelpe, bytt VHF.

Tull, overganger finnes eller lages myyyyye billigere enn en ny VHF. Alle er ikke laget av $$$$$!

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Pluggen som sitter på Cobraen er ein SMA-kontakt i følge databladet på radioen. Kva som sitter i enden av koaksialkabelen frå antenna di er ikkje godt å vite. Ville anta at det var ein såkalla UHF-kontakt, da desse er mest vanleg, men det stemmer ikkje heilt med måla du har oppgitt.

Sidan du holder til i Bærum så ligg jo ELFA i Sandakerveien eller VHF-Communication på Opsal litt nærmare enn Permo...

Rossicus

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...