tuffff Startet 4.Juli.2008 Del på Facebook Startet 4.Juli.2008 Det ble framsatt to påstander vedr. dieselmotorer i jugebua i dag. 1:Bruk aldri kondensfjerner på dieselmotorer - de går "tørre". 2: Drivstoffilter er ferskvare og blir ubrukelige etter kort tids lagring i båten. Stemmer dette, eller lever jugebua opp til navnet igjen? mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 4.Juli.2008 Del på Facebook Svart 4.Juli.2008 2: Drivstoffilter er ferskvare og blir ubrukelige etter kort tids lagring i båten. mvh tuffff Setter rett som det er i filtre som er lagra i flere år. Godt pakka i plast. Har ingen problemer jeg kan spore tilbake til alder. Tipper det må være en myte. Sitér dette innlegget Link to post
simarli Svart 4.Juli.2008 Del på Facebook Svart 4.Juli.2008 Hei! Kondensfjerner skal aldri brukes fordi det inneholder Isopropanol som tar knekken på pakninger og tørker ut.Dette er ikke bra for dieselpumpa.At dieselfilter er ferskvare har jeg aldri hørt før.Så lenge det blir lagret skikkelig går nok ikke det ut på dato med det første.... Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 4.Juli.2008 Del på Facebook Svart 4.Juli.2008 2: Drivstoffilter er ferskvare og blir ubrukelige etter kort tids lagring i båten. Det eneste jeg kan tenke meg er at papirinnsatser som lagres alt for fuktig kan "svelle" og gi deretter mindre gjennomstrømning. Men det har nok mer med fuktighet enn med tid å gjøre. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Motordoktoren Svart 4.Juli.2008 Del på Facebook Svart 4.Juli.2008 Bruk Hammerdown, Lubrizol eller et lignende tilsetningsstoff. Førstnevnte koster bare 1/4 av hva du må ut med for "kondensfjerner", det andre noe mer, men også det er billigre i bruk enn kondensfjernere. De såkalte kondensfjernere for bensin setter ned frysepunktet, men fjerner ikke kondensen. De førstnevnte stoffene setter ikke ned frysepunktet, men fjerner kondensen, og dersom vannet er fjernet gjennom regelmessig bruk av de førstnevnte luriumer, hva kan da fryse i dieseloljen? Akkurat nå er det vel ikke noe som kan fryse her på berget - selv ikke i trivelige Trøndelag? Kona og jeg skal ihvertfall bort i Norges eneste roterende restaurant og over en middag foreta den årlige evalueringen av om det var fornuftig at vi giftet oss 4.7.70. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 4.Juli.2008 Del på Facebook Svart 4.Juli.2008 Gratulerer Motordoktoren Husk at med for mye kondensfjerner kan alle restauranter begynne å gå rundt Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Draco24styling Svart 5.Juli.2008 Del på Facebook Svart 5.Juli.2008 Hvis man har en eldre forkammer diesel motor, kan man til nød bruke vestfrost iblandet en skvett totaktolje, har gjort dette flere ganger på vinteren med utenlanske trailere med sommerdiesel som grøter seg i kulda, Viktig og ikke bruke noe av dette på direkteinnsprøytede motorer(common rail, pumpedyse,etc) Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Motordoktoren Svart 13.Juli.2011 Del på Facebook Svart 13.Juli.2011 Kona og jeg skal ihvertfall bort i Norges eneste roterende restaurant og over en middag foreta den årlige evalueringen av om det var fornuftig at vi giftet oss 4.7.70. Gratulerer Motordoktoren Husk at med for mye kondensfjerner kan alle restauranter begynne å gå rundt Jeg har vært borte fra BP en stund og så derfor på noen gamle tråder med interessante emner. Blandt dem ga den faglige kommentaren fra Svein Ha til min årlige familiære seanse meg grunn til å humre litt igjen. I fjor ga gode venner uttrykk for at det var fornuftig, for 40 runde, gode år ga påskudd til selskap med diverse fluidum som muligens kunne ha fungert som kondensfjernere. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 13.Juli.2011 Del på Facebook Svart 13.Juli.2011 med diverse fluidum som muligens kunne ha fungert som kondensfjernere. Mener du at jeg skal ha COGNAC på tanken??? Det heller jeg heller i en annen tank. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Teerex Svart 13.Juli.2011 Del på Facebook Svart 13.Juli.2011 Når man kjører båt bør man vel ikke ha for mye alkohol i tankene Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.