Thomza Startet 5.Juli.2008 Link til dette innlegget Startet 5.Juli.2008 Jeg spør like godt dere erfarne båtfolk om hvilket drev jeg har, for jeg er alltid i tvil... Tusen takk på forhånd! =) Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 5.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2008 Står ikkje navnet på den plata øverst på drevet? Sitér dette innlegget Link to post
Thomza Svart 5.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2008 Det står at det er et Mercruiser drev og at det skulle stått et serienummer der, men merket er delvis slitt vekk. Om det er Alpha eller Bravo og hvilken generasjon står det ingenting om. Sitér dette innlegget Link to post
håpløs Svart 5.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2008 det er et Alpha drev generasjon vet jeg ikke sikkert, men ser ut som Gen 1, hvor gammelt er det? Sitér dette innlegget Livet er for kort for sightsing. Link to post
Bitteliten Svart 5.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2008 Jeg er på ingen måte ekspert her - men synes det ligner på Alpha 1 drevet vi hadde på vår Nidelv 690 Sitér dette innlegget Link to post
Thega Svart 5.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2008 Det er et Alpha 1 generasjon I drev Sitér dette innlegget Link to post
lille79 Svart 5.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2008 det ligner helt på Alpha One drevet jeg har på båten min.. 95 mod searay.. :) Sitér dette innlegget Link to post
Thomza Svart 7.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2008 Takker! Mener jeg kom fram til ut fra serienummeret på motoren at det skulle være en 87 mod. maskin som står i den. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 8.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2008 (redigert) Drevet ditt ser ut som om det er et Alpha Gen I drev, men for å bli 100% sikker så sjekk linken under. Her er det vist klare forskjeller på Pre-Alpha, Alpha og Alpha Gen II som hjelper deg å identifisere hva du har. Sjekk denne: Outdrive Identification: When ordering parts for your outdrive it is important to know exactly which outdrive you have. Most internal parts are not interchangeable. Redigert 8.Juli.2008 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
SvartRøyk Svart 8.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2008 Enig Thega, Ser veldig ut som ett Alpha 1 G1 drev ja. Ved første øyekast ser jeg at du har sinkknotter som er skrudd på de to nederste boltene på bakplata. G1 har heller ikke sink på trimsylindre. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.