Jump to content

Vindusfolie for å hindre innsyn

Brigg

Recommended Posts

Jeg har et sterkt ønsk om å slippe gardiner på toalettrommet. For å hindre innsyn uten gardinene har jeg vært på leting etter en folie for å lime på vinduene slik at disse blir ugjennomsiktige, men som samtidig slipper lyset inn. På samme måte som ornamentsglass i vanlige vindusruter. Det jeg leter ikke er altså ikke mørk solfilm som Biltema og andre selger.

Har lett i diverse butikker, både fysiske og på nettet, uten å finne noe. Noen som vet om/hvor slik folie er å få tak i?

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Jeg kjøpte denne type folie hos en glassmester for noen år siden til et badevindu. Husker ikke helt hva den het, men det var et helt kurant produkt med lim på baksiden, type kontaktpapir. Det ble solgt som metervare på ca 50 cm bred rull.Så prøv glassmesteren. Eventuelt så kan kanskje byggevareforretninger ha det samme? Vet også at det finnes en type lakk som gjør glasset matt, kanskje dette er et alternativ?

Mvh

index

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

"Enveisglass" er ikke aktuelt, jeg er kjent med at dette virker motsatt når lys/mørke blir motsatt. Har hørt en historie om en som kostet på slikt glass i badevinduet på huset sitt uten å bli særlig fornøyd....

Men ut fra innleggene lenger opp ser det ut som om folien jeg er ute etter finnes i handelen. Jeg får prøve en glassmester eller noen reklamefolk. Eller kanskje Jernia. Takk for god hjelp alle sammen!

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Jeg har et sterkt ønsk om å slippe gardiner på toalettrommet. For å hindre innsyn uten gardinene har jeg vært på leting etter en folie for å lime på vinduene slik at disse blir ugjennomsiktige, men som samtidig slipper lyset inn. På samme måte som ornamentsglass i vanlige vindusruter. Det jeg leter ikke er altså ikke mørk solfilm som Biltema og andre selger.

Har lett i diverse butikker, både fysiske og på nettet, uten å finne noe. Noen som vet om/hvor slik folie er å få tak i?

Brigg

Hmm... Jeg har også vært i tenkeboksen for en god løsning på dette.  

Her dukker altså løsningen opp "på ei fjøl"  

Helt topp, Brigg.  Jeg gjør som deg og limer på "frosting" el.l. på dass-ventilen. :wink:

Mvh

M/Y Ellen Marie :cool:

Men et poeng var vel at en skulle kunne slippe inn lys, uten at noen kunne se inn. Med en lukket persienne forsvinner også det meste av lyset.

Skaffe deg et ornamentglass av korrekt størrelse og monter dette på innsiden av toalettvinduet. Innfesting av glasset er neppe noen stor utfordring.

Du slipper innsyn og får inn det lyset du ønsker.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...