Brigg Startet 31.Mars.2004 Link til dette innlegget Startet 31.Mars.2004 Jeg har et sterkt ønsk om å slippe gardiner på toalettrommet. For å hindre innsyn uten gardinene har jeg vært på leting etter en folie for å lime på vinduene slik at disse blir ugjennomsiktige, men som samtidig slipper lyset inn. På samme måte som ornamentsglass i vanlige vindusruter. Det jeg leter ikke er altså ikke mørk solfilm som Biltema og andre selger. Har lett i diverse butikker, både fysiske og på nettet, uten å finne noe. Noen som vet om/hvor slik folie er å få tak i? Brigg Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
index Svart 1.April.2004 Link til dette innlegget Svart 1.April.2004 Jeg kjøpte denne type folie hos en glassmester for noen år siden til et badevindu. Husker ikke helt hva den het, men det var et helt kurant produkt med lim på baksiden, type kontaktpapir. Det ble solgt som metervare på ca 50 cm bred rull.Så prøv glassmesteren. Eventuelt så kan kanskje byggevareforretninger ha det samme? Vet også at det finnes en type lakk som gjør glasset matt, kanskje dette er et alternativ? Mvh index Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Kenneth Svart 1.April.2004 Link til dette innlegget Svart 1.April.2004 Vil også tro at reklamefirma har slikt. Har sett at de har montert det når de har klistret opp butikkreklame og slikt. Hør med de om ikke glassmesteren har det. Sitér dette innlegget Link to post
puteunderarmen Svart 1.April.2004 Link til dette innlegget Svart 1.April.2004 kjøpte på Jernia en liten rull, typen der vinduet ser "frostet" eller hva det heter. 50 lapp eller no tror jeg kjøpte den i kjelleren på gunerius. Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 1.April.2004 Link til dette innlegget Svart 1.April.2004 Eiker Motorshop har foile hvor du kan se ut men ikke inn. Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 1.April.2004 Link til dette innlegget Svart 1.April.2004 Et lite ps. Det virker bare når det er lysere ute enn inne,,, Hvis det innsyn på wc uten gardiner er det det også etter montering av film når det er mørkt ute og du skrur på lyset på wc`n.. di kan jo sitte i mørket Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Anders Svart 1.April.2004 Link til dette innlegget Svart 1.April.2004 Ja, det stemmer. Sotingen/toningen fungerer "omvendt" når det er lyst inne og mørkt ute. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 1.April.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.April.2004 "Enveisglass" er ikke aktuelt, jeg er kjent med at dette virker motsatt når lys/mørke blir motsatt. Har hørt en historie om en som kostet på slikt glass i badevinduet på huset sitt uten å bli særlig fornøyd.... Men ut fra innleggene lenger opp ser det ut som om folien jeg er ute etter finnes i handelen. Jeg får prøve en glassmester eller noen reklamefolk. Eller kanskje Jernia. Takk for god hjelp alle sammen! Brigg Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
MS Victoria Svart 1.April.2004 Link til dette innlegget Svart 1.April.2004 Det går også an å henge opp en liten persienne på innsiden, den kan du åpne/lukke etter behov og tar ikke noe særlig plass heller. Sitér dette innlegget Link to post
M/Y Ellen Marie Svart 1.April.2004 Link til dette innlegget Svart 1.April.2004 Jeg har et sterkt ønsk om å slippe gardiner på toalettrommet. For å hindre innsyn uten gardinene har jeg vært på leting etter en folie for å lime på vinduene slik at disse blir ugjennomsiktige, men som samtidig slipper lyset inn. På samme måte som ornamentsglass i vanlige vindusruter. Det jeg leter ikke er altså ikke mørk solfilm som Biltema og andre selger. Har lett i diverse butikker, både fysiske og på nettet, uten å finne noe. Noen som vet om/hvor slik folie er å få tak i? Brigg Hmm... Jeg har også vært i tenkeboksen for en god løsning på dette. Her dukker altså løsningen opp "på ei fjøl" Helt topp, Brigg. Jeg gjør som deg og limer på "frosting" el.l. på dass-ventilen. Mvh M/Y Ellen Marie Sitér dette innlegget . www.g-mt.no Link to post
jada Svart 1.April.2004 Link til dette innlegget Svart 1.April.2004 Det går også an å henge opp en liten persienne på innsiden, den kan du åpne/lukke etter behov og tar ikke noe særlig plass heller.Men et poeng var vel at en skulle kunne slippe inn lys, uten at noen kunne se inn. Med en lukket persienne forsvinner også det meste av lyset. Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 1.April.2004 Link til dette innlegget Svart 1.April.2004 Men et poeng var vel at en skulle kunne slippe inn lys, uten at noen kunne se inn. Med en lukket persienne forsvinner også det meste av lyset. Skaffe deg et ornamentglass av korrekt størrelse og monter dette på innsiden av toalettvinduet. Innfesting av glasset er neppe noen stor utfordring. Du slipper innsyn og får inn det lyset du ønsker. Sitér dette innlegget Link to post
Flem340 Svart 2.April.2004 Link til dette innlegget Svart 2.April.2004 Har slik film på toalettet i båten min. Fås kjøpt på jernvaren, eller fargehandel. Er ferdig med lim på baksiden. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.