Jump to content

OMC sterndrive med el. gir ,hvor få tak på propell som passer?

Bearded Beast

Recommended Posts

er altså på jakt etter 14" toms propeller (diameter) til OMC drev med electric shift. også kalt stringer etter som eg skjønner.

dette er til et oppsett med V8

det virker til at OMC har valgt å gå den tunge veien med å finne opp hjulet på nytt slik at dagens std propeller ikkje passer.

noen som kjenner til dette her?

Svart (redigert)

det er kun fram til -77 det var elektrisk gir så svaret må vel bli ja. etter informasjonen eg fant så er utvekslinga på drevet veldig høy så sannelig om eg veit ka pitch eg må ha. en underlig måte å gjer ting på desse OMC. propellen som står på er umerket...men altfor tung. så var igrunn på utkikk etter gamle propeller med forskjellig pitch på for å prøve litt fram. dette er en for meg et nyinnkjøpt prosjekt så har ingen skikkelig info om noenting. så er på info-jakt! :yesnod:

om dette drevet er noe å satse på vet eg heller ikkje, men det skal sies at båten er utrolig stille med det drevet der. alt henger i motoren og intet berører akterspeilet så ingen lyd forplanter seg i skroget. og for en sving da! svinger som en galleltruck omtrent

Redigert av Korsnes (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...