Guest KF Startet 31.Mars.2004 Del på Facebook Startet 31.Mars.2004 Utbedring av akterspeil på Wesling 16 HT Har nettopp kjøpt en Wesling som viser seg å ha en mindre sprekk i akterspeilet. Denne gir etter kanskje en 1/2 mm hvis jeg står på motoren og "gynger". Snakket med en fra Westsystem i dag som anbefalte å fylle sprekken med epoxylim iblandet noe fyllmasse. Han mente dette ville bli bedre enn nytt. Er det noen som har erfaring med dette eller andre bedre forslag? Sitér dette innlegget Link to post
fs Svart 1.April.2004 Del på Facebook Svart 1.April.2004 Skeptisk til å bare fylle opp dette med epoxy. Store krefter i gammel finer gir etter og resulterer etterhvert i sprekk(er). Din Wesling deler skjebne med mange andre da Weslingens akterspeil nok er litt for dårlig dimesjonert/båtene begynner å bli gamle. I tillegg er det mange som har blitt mer motorisert enn hva de har vært designet for. Jeg kjenner til flere som har forsterket akterspeilene på sine Weslinger med påstøp innenfra. Skikkelig grisejobb+særdeles trangt. Slip vekk topcoat, legg på glassfiber/polyester støp inn ny finerplate innenfra, plastre over. Legg på skikkelig laminat. Når dette er gjort kan du fylle sprekkene utv. med epoxy, og båten blir som ny. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 1.April.2004 Del på Facebook Svart 1.April.2004 Er det noen som har erfaring med dette eller andre bedre forslag?Har du mulighet til å poste et bilde? Sitér dette innlegget Link to post
Guest KF Svart 1.April.2004 Del på Facebook Svart 1.April.2004 Jeg kan prøve å få tatt ett bilde til helgen. Foreløpig prøver jeg å beskrive den bedre. Sprekken starter på toppen av akterspeilet, ved overgang mellom akterspeil og motorbrønn på høyre siden av motoren. Den går kanskje 1,5 cm på skrått nedover før den går opp til enden av fenderlisten. Siden den gir noe etter når jeg "hopper" på motoren tror jeg den går inn i laminatet. Jeg har sett nøye etter om det kan være råte, men det ser ikke slik ut. Jeg vet ikke hvor gammel sprekken er, men tror neppe den er helt ny. Motoren som står på er forøvrig ikke mer enn 55hk. Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 1.April.2004 Del på Facebook Svart 1.April.2004 å bare "helle" i litt epoxy er i beste fall tvilsomt. Sats på en skikkelig reperasjon med nedsliping, oppbygging og forsterkning. Da blir det i alla fall som nytt, om ikke bedre..... Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.