whatever Startet 6.Juli.2008 Link til dette innlegget Startet 6.Juli.2008 (redigert) Hva trenger jeg til en liten 18,5 bowrider m/badeplattform? Tenker da både pris og størrelse http://www.glastron.com/us/boatpages/gt185.html - denne båten Redigert 6.Juli.2008 av whatever (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 6.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2008 Jeg ville ha satset på et enkelt 7.5 kg Bruce-kopi anker og eventuelt Ankorlina. Dermed står du ganske fritt om du vil ankre med baugen eller hekken inn til en brygge. Sitér dette innlegget Link to post
whatever Svart 6.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2008 ok.... hva slags vinch trngs da? heter den ankorlina? 7.5 kg virker som å være riktig størrelse. Er nok best å ha winch i hekken, da den kan være innvendig med motoren Sitér dette innlegget Link to post
whatever Svart 6.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2008 Hvilke nettsider sjekker jeg for å finne rette winch? Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 6.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2008 Ett av mange steder er Maritim, et annet er http://seatronic.no/ Sitér dette innlegget Link to post
whatever Svart 6.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2008 har sett på de... skjønner ikke helt hva prisen blir - ferdig montert. 6-7000? Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 6.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2008 Mulig det er meg som ikke følger med i tiden, men hva skal man med vinsj for å trekke opp et middagsanker til en 18-foter? (7.5kg holder som hovedanker på en båt som er 10 fot lenger) 2-kg Bruce + kjetting holder fint. Sitér dette innlegget Link to post
whatever Svart 6.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2008 nja, det er vel ok å ha winch på det - mindre rot også. Skal vel ikke store winchen til et 2 kg bruce. Kanskje bedre å gjøre det manuelt. Det jeg lurte på var hvis dette kostet et par-tre høvdinger så kunne det vært ok - hvis det blir dyrere er jeg enig med deg Ingar Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 6.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2008 På tilsvarende størrelse båt så bruker jeg 5kg Bruce-kopi, noen meter kjetting og resten tau. Har dårlig rygg, men enda ikke vurdert el-vinsj til denne bruken. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.