Jump to content

Autopass i Bergen

Laholm

Recommended Posts

:flag:

men her gjelder det å ikke le. Hvorfor tror dere myndighetene har ivret for autopass? Klart dette blir koblet mot en masse målepunkter for fart om noen år med automatisk utsendelse av bøter.

Her er Norge i godt selskap; såvidt jeg vet hadde Øst-Tyskland manuelle målepunkter og sjekking av trafikken som kjørte på Øst-Tyske "motorveier" i transitt mellom Vest-Tyskland og Vest-Berlin.

Jeg opplevde selv å bli stående i mange timer på en gigantisk oppstillingsplass i Østsonen   -    fratatt pass og papirer   -    i åndeløs spenning mens jeg ventet på "dommen" etter en slik tur.

Så kom ikke her og si at norske politikere ikke lærer; de er utrolig lærenemme når det gjelder å fange opp systemer og metoder som resten av verden har forsøkt og forkastet  :smash:

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Det var for en liten stund siden snakk om fotobokser (digital) som skulle sørge for at du kunne bøtelegges dersom du ble fanget opp av en fotoboks (uten at du måtte har kjørt for fort forbi den) og senere av en annen fotoboks av samme typde dersom avstanden mellom boksen var slik at du måtte har kjørt for fort mellom dem for å komme fra den ene boksen til den andre!

Boksene kunne godt stå den ene i Kristiansand og den andre i Oslo.

Snakk om kreativitet og big-brother-tankegangen.

Så vidt jeg vet ble saken stanses av datatilsynet - inntil videre

......- inntil videre

Akkurat. Cluet i dag er at man må kunne gjenkjenne ansiktet dersom man skal gi bot fra en fotoboks. Hvis man droppet hele kameraet og kun brukte en liten autopassantenne kan man huke ekstremt mange flere forutsatt at man lar boten følge bilen og ikke føreren. slik er det i dag med parkeringsbøter og bomsnikebøter.

Ingen skal komme og fortelle meg at det ikke ligger planer om dette bak autopass. Bare vent.....

Det er jammen ikke alltid like lett å skille spøk fra alvor. Dette forslaget kunne gjerne ha kommet seriøst av griske politikere. Det som avslører at dette er spøk er nok det faktum at ordningen kun var foreslått i Bergen. Hadde den vært reell hadde den garantert omfattet hele landet.... :wink:

Det var for en liten stund siden snakk om fotobokser (digital) som skulle sørge for at du kunne bøtelegges dersom du ble fanget opp av en fotoboks (uten at du måtte har kjørt for fort forbi den) og senere av en annen fotoboks av samme typde dersom avstanden mellom boksen var slik at du måtte har kjørt for fort mellom dem for å komme fra den ene boksen til den andre!

Boksene kunne godt stå den ene i Kristiansand og den andre i Oslo.

Snakk om kreativitet og big-brother-tankegangen.

Så vidt jeg vet ble saken stanses av datatilsynet - inntil videre

Et politidistrik måtte slå av den digitale fotoboksen, kun aktiv noen timer hver dag, det ble for mye å gjøre for politikammeret med å skrive ut bøter... :cool::wink:

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Et politidistrik måtte slå av den digitale fotoboksen, kun aktiv noen timer hver dag, det ble for mye å gjøre for politikammeret med å skrive ut bøter... :cool::wink:

Ja og siden inntektene fra bøtene går på ett annet budsjett en utgiftene til de som skriver ut bøtene kan ikke de gjøre som en hver normal bedrift, ansette flere folk for å skrive ut bøter selv om det i den store sammenhengen er lønnsomt. Men nå viser vel diverse undersøkelser at fotobokser er trafikkfarlige,  så da så.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...