Laholm Startet 1.April.2004 Del på Facebook Startet 1.April.2004 Dagens stornyhet NRK Hordaland: Det blir autopassordning for båter som skal passere under broer i området. Bekymringen er selvsagt at årets aprilspøk er politikernes neste seriøse vedtak! (Selv om min datter på 13 brukte 30 sekunder på å tenke ut gode tekniske spørsmål som måtte besvares først!) Sitér dette innlegget Laholm Link to post
skippy Svart 1.April.2004 Del på Facebook Svart 1.April.2004 Hallo. Ser i Stavanger skal bøter nå belastes Autobrikka. Håper det er stor kreditt på brikka da. Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 1.April.2004 Del på Facebook Svart 1.April.2004 men her gjelder det å ikke le. Hvorfor tror dere myndighetene har ivret for autopass? Klart dette blir koblet mot en masse målepunkter for fart om noen år med automatisk utsendelse av bøter. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 1.April.2004 Del på Facebook Svart 1.April.2004 men her gjelder det å ikke le. Hvorfor tror dere myndighetene har ivret for autopass? Klart dette blir koblet mot en masse målepunkter for fart om noen år med automatisk utsendelse av bøter. Her er Norge i godt selskap; såvidt jeg vet hadde Øst-Tyskland manuelle målepunkter og sjekking av trafikken som kjørte på Øst-Tyske "motorveier" i transitt mellom Vest-Tyskland og Vest-Berlin. Jeg opplevde selv å bli stående i mange timer på en gigantisk oppstillingsplass i Østsonen - fratatt pass og papirer - i åndeløs spenning mens jeg ventet på "dommen" etter en slik tur. Så kom ikke her og si at norske politikere ikke lærer; de er utrolig lærenemme når det gjelder å fange opp systemer og metoder som resten av verden har forsøkt og forkastet mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
OT-flyktning Svart 1.April.2004 Del på Facebook Svart 1.April.2004 Det var for en liten stund siden snakk om fotobokser (digital) som skulle sørge for at du kunne bøtelegges dersom du ble fanget opp av en fotoboks (uten at du måtte har kjørt for fort forbi den) og senere av en annen fotoboks av samme typde dersom avstanden mellom boksen var slik at du måtte har kjørt for fort mellom dem for å komme fra den ene boksen til den andre! Boksene kunne godt stå den ene i Kristiansand og den andre i Oslo. Snakk om kreativitet og big-brother-tankegangen. Så vidt jeg vet ble saken stanses av datatilsynet - inntil videre Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 1.April.2004 Del på Facebook Svart 1.April.2004 ......- inntil videre Akkurat. Cluet i dag er at man må kunne gjenkjenne ansiktet dersom man skal gi bot fra en fotoboks. Hvis man droppet hele kameraet og kun brukte en liten autopassantenne kan man huke ekstremt mange flere forutsatt at man lar boten følge bilen og ikke føreren. slik er det i dag med parkeringsbøter og bomsnikebøter. Ingen skal komme og fortelle meg at det ikke ligger planer om dette bak autopass. Bare vent..... Sitér dette innlegget Link to post
Arild Iversen Svart 1.April.2004 Del på Facebook Svart 1.April.2004 Eller.........kanskje det har noe med 1 April å gjøre ???? Forslaget ligger uansett i denne kategorien Arild Sitér dette innlegget Link to post
MS Victoria Svart 1.April.2004 Del på Facebook Svart 1.April.2004 Det er jammen ikke alltid like lett å skille spøk fra alvor. Dette forslaget kunne gjerne ha kommet seriøst av griske politikere. Det som avslører at dette er spøk er nok det faktum at ordningen kun var foreslått i Bergen. Hadde den vært reell hadde den garantert omfattet hele landet.... Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 1.April.2004 Del på Facebook Svart 1.April.2004 Den morsomste synes jeg nok er at bompengestasjoner blir vernet av riksantikvaren. Og at det forutsettes at de blir brukt. Liksom et arkitektonisk kjennetegn av vår tid..... Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 1.April.2004 Del på Facebook Svart 1.April.2004 Det var for en liten stund siden snakk om fotobokser (digital) som skulle sørge for at du kunne bøtelegges dersom du ble fanget opp av en fotoboks (uten at du måtte har kjørt for fort forbi den) og senere av en annen fotoboks av samme typde dersom avstanden mellom boksen var slik at du måtte har kjørt for fort mellom dem for å komme fra den ene boksen til den andre! Boksene kunne godt stå den ene i Kristiansand og den andre i Oslo. Snakk om kreativitet og big-brother-tankegangen. Så vidt jeg vet ble saken stanses av datatilsynet - inntil videre Et politidistrik måtte slå av den digitale fotoboksen, kun aktiv noen timer hver dag, det ble for mye å gjøre for politikammeret med å skrive ut bøter... Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
ok67 Svart 1.April.2004 Del på Facebook Svart 1.April.2004 Et politidistrik måtte slå av den digitale fotoboksen, kun aktiv noen timer hver dag, det ble for mye å gjøre for politikammeret med å skrive ut bøter... Ja og siden inntektene fra bøtene går på ett annet budsjett en utgiftene til de som skriver ut bøtene kan ikke de gjøre som en hver normal bedrift, ansette flere folk for å skrive ut bøter selv om det i den store sammenhengen er lønnsomt. Men nå viser vel diverse undersøkelser at fotobokser er trafikkfarlige, så da så. Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 2.April.2004 Del på Facebook Svart 2.April.2004 Jeg har aldri skjønt de som har ringt politiet når fotoboksene er blitt saget ned jeg Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.