Skomakerveien 18 Startet 6.Juli.2008 Link til dette innlegget Startet 6.Juli.2008 Jeg er fersk i båtverden, legger ut båten imorgen, en gammel Nordkapp 22. Det jeg lurer på er hvis man er på tur og skal legg til i en havn for å handle osv. betaler man havneavgift da? Skal gå iløpet av en - tre timer. Beklager hvis dette er innlysende, men ikke for meg. Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 6.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2008 Mange havner praktiserer avgift etter et gitt klokkeslett, for eksempel klokken 17.00 og fram til neste morgen kl. 07.00. Før dette kan du ligge så mange timer du ønsker uten å betale, men etter det gitte klokkeslett må du betale overnattingsavgift selv om du kun skal ligge en time. Praksis varierer, men det står oftest oppslag i havnen som informerer om de lokale reglene. Sitér dette innlegget Link to post
Skomakerveien 18 Svart 6.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2008 Ok, takk for info Sitér dette innlegget Link to post
alma Svart 6.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2008 Man betaler når man får beskjed om det! det er min praksis Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 6.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2008 Noen havner praktiserer "ærlighet prinsippet" dvs. deet er en kasse der man betaler havneavgiften a la. gode gamle bompengekasser. Andre steder kommer en eller annen innom mend en kvitteringsblokk og krever inn penger. Hvis du bare skal innom og handle er det som regel ikke nødvendig å betale. Sitér dette innlegget Link to post
submaster Svart 7.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2008 Hei I Arendal er innerste del av Pollen gratis for båter inntil 40 fot hele året slik det kan handles og gjøres innkjøp når man kommer i båt Ellers så er det lagt til rette for gratis fortøyning ved 2 matvarebutikker i Barbu og Kittelsbukt. I Gjestehavnen må man betale 20 kr i automat for inntil 2 timer. Dette er egentlig et ønske om at korttidsgjester skal benytte gratisplassene og gjestehavnsplassene ledig til de som ønsker å overnatte. Fra gjestehavna går det gratis buss til Maritim på Stoa slik at det er gode tilbud til båtfolket. Sitér dette innlegget Link to post
Skomakerveien 18 Svart 8.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2008 Ok, skjønner at det er litt forskjellig praksis. Jeg får forholde med til de reglene som er der jeg er innom. Takk for svar. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.