Jump to content

Har du dusj i båten ?

Haba

Recommended Posts

Her har du'n, vet du: Skaff deg et par flagghylser alá de på bildet under. Monter disse på akterdekket. Bøy deg til en passende konstruksjon av et rør som går ned i ene hylsa, opp et stykke - knekk og akterover, knekk og på tvers - knekk og framover - knekk og ned i andre hylsa. Finner du en passende rørdimensjon i forhold til hylsene, bør dette bli både kjapt og stivt. Evt. kan du lage røret slik at det er mulighet for å dele det midtveis bak, med tanke på å lettere få stuet det vekk. Det ideelle hadde vært et T-stykke som passer til røret og gjenger i hver rørende. I tillegg til å enkelt kunne dele røret, får du da mulighet til å ha et løst bein som går loddrett ned til badeplattformen og stiver av. På dette henger du dusjforheng i en farge som matcher båten. Kompletter med noen borrelåser for å feste forhenget i nerkant, og du har den beste dusjløsningen noen kunne ønske seg! Til kun noen hundrelapper.

Flagghylser Maritim, kr. 101,-

Bilde

T-stykke Maritim, kr. 63,-

Bilde

Hei

Båten er originalt ustyrt med kombinert dusj/toalett

fremme i gjestekabin.

Separat dusj og toalett i akterkabin.

Begge dusjer har "gråvannskar" som kan tømmes ved

en passendene anledning.

Toalett fremme går til holdingtank, akter rett i sjøen (kun

i bruk under gange).

Ser ingen god grunn til å endre dette. :yesnod:

mvh

giver

P.s. Det neste blir vel at vi må bade med kondom, så vi

ikke forurenser ved et uhell. :lol:

Vi har samme løsning som "Nibba"! Vil på ingen måte "hovere" fordi vi har båt med dusj inne og ute, men det gjør jo at man blir mere fleksibel på når og hvor det passer seg å ta en dusj. MEN i flere år hadde vi båt uten dusj,- og vi overlevde da det òg...

Båtlivet er herlig enten man har dusj eller ikke!!!

Snart ny sesong,- HURRA,- og GOD PÅSKE til alle!!!     :yesnod:

Her er en skisse av slik jeg ser det for meg. Eventuelt kan vinkelen på røret tilpasses ønsket høyde på forhenget. Blir det ikke nok høyde ved å dra røret rett bakover, kan røret skrås oppover for å få den ønskede høyden. :sailing:

Bilde

Her har utviklingsavdelingen boltret seg gitt!  :cryin: Har vært delvis fraværende noen dager, men henter opp denne tråden igjen nå.

Ser for meg en rørramme som den Dilla har tegnet her, men må muligens ha et støtteben i hvert hjørne for at det skal bli stabilt nok tror jeg. Ulempen er at det blir flere rør å passe på. Er det mulig å bruke plast-elektrikerrør i konstruksjonen tro? Eller er det noen som har bedre forslag?

Har heller ikke lyst til å bruke flaggstangfester til å henge opp ramma med, men kan kanskje feste rørene i pushpit. Det er ca en meter åpning mellom dem på midten ved badetrappa. Trenger bare å finne en løsning for å henge rørene på der.

Jeg vil tro det kommer ann på hva slags rør du velger om du må ha et eller to støtteben. Elektrikerrør blir nok altfor svakt. I tillegg vil du sannsynligvis få problemer med å finne en holdbar løsning på at de skal kunne demonteres og monteres en rekke ganger. Tror du bør sikte deg inn på noe i stål eller aluminimum. Pushpit? Ikke helt sikker på hva det er, men utledet av følgende teori: Pullpit sitter foran og er beregnet på å trekke i (Pull), Pushpit sitter akter og er beregnet på å skyve i (Push). Altså er pushpit en rekke lignende pullpit som sitter akter. Stemmer det, kan du kanskje bruke feste for antennefot som kan skrus til rekka?

Antennefot rekke, kr. 102,- hos Maritim

Bilde

Båtens eneste dusj befinner seg på plattforma, og jeg er ikke det minste i tvil om at jeg foretrekker den aller enkleste løsningen. Nemlig å beholde badebuksa på i dusjen. Hvis ikke en ligger rimelig alene da, eller er sammen med bekjente som tåler å se an atletisk kropp i all sin prakt :sailing::cryin:

Batdilla har jo en genial konstruksjon, men det aner meg at postedatoen 1. april har hatt innvirkning på fantasien, eller...........????  

Båtens eneste dusj befinner seg på plattforma, og jeg er ikke det minste i tvil om at jeg foretrekker den aller enkleste løsningen. Nemlig å beholde badebuksa på i dusjen. Hvis ikke en ligger rimelig alene da, eller er sammen med bekjente som tåler å se an atletisk kropp i all sin prakt

Jeg har heller ikke så store problemer med å dusje i shortsen. Tror ikke kroppen min virker så fryktelig støtende da???......:eek: Jeg prøver bare å finne en  brukbar løsning for samboern min. Hun er litt mere genert enn meg. :puke: men liker også å ta seg en dusj en gang i blant.

Jeg vil tro det kommer ann på hva slags rør du velger om du må ha et eller to støtteben. Elektrikerrør blir nok altfor svakt. I tillegg vil du sannsynligvis få problemer med å finne en holdbar løsning på at de skal kunne demonteres og monteres en rekke ganger. Tror du bør sikte deg inn på noe i stål eller aluminimum. Pushpit? Ikke helt sikker på hva det er, men utledet av følgende teori: Pullpit sitter foran og er beregnet på å trekke i (Pull), Pushpit sitter akter og er beregnet på å skyve i (Push). Altså er pushpit en rekke lignende pullpit som sitter akter. Stemmer det, kan du kanskje bruke feste for antennefot som kan skrus til rekka?  

Pushpit er rekka helt akter, ja. Har ikke funnet noe brukbart bilde av hekken på båten, og ikke er jeg noe god til å tegne heller, så det blir mest forklaring i tekst her.  :sailing:

Antennefot til feste er nok ikke noe dumt forslag. Mulig plastrør er for svakt til denne bruken, men vil ikke aluminiumsrør begynne å irre etter en tids bruk tro? Og stål blir noe i tyngste laget tror jeg. Må jo ha rustfritt i tilfelle. Kan det brukes noen modifiserte teltstenger tro? Blir kanskje litt vanskelig å lage gode innfestinger til støtteben(a)? Hmmmm.. må gruble litt på dette tror jeg......... :cryin::blush:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...