Jump to content

Florø overnatting/båt

Kjeilman

Recommended Posts

Hei båtfolk.

Vi er fire kamerater som skal til Florø på fredag 11. juli. Reiser med Halcoén fra Bergen om morgenen.

Dessverre har den ene båten blitt utilgjengelig, og vi er nå i desperat overnattingsnød ;o)

Har selv en Halco 26, og det blir litt i trangeste laget for fire voksne karer.

Lurer derfor på om det er noen her inne som kan hjelpe oss.

DET ER KUN SNAKK OM OVERNATTING. INGEN FEST OG FYLL.

Det tar vi i Halcoén. Neida, vi er i alderen 38-40 år og er der for å se Liverpool Legends.

Hybel / Leilighet/ Hus / Båt / Telt ??????

Vi leier til en rimelig penge ( som et hotellrom )..

Vi har prøvd hotellene, camping og div. privatpersoner uten hell...

Det må da være en båt eller noe som vi kan sove i.

DETTE GJELDER KUN 2 PERSONER. De andre bor i Halcoén.

NOEN????????

Redigert av Kjeilman (see edit history)

Ingen som har en gammel båt med et par senger i?

Hvis ikke blir det å håpe på godt vær :smiley:

Eller slå opp telt på flytebrygga :nono:

Har vært der et par ganger før. Vi reiste med Halcoén og en Fairline 32, men nå er 32 foteren på tur til sunnhordaland.

Kjempeflott by og arrangement.

Anbefaler alle som har mulighet om å ta seg en tur.

Dere kan jo overnatte på motorlukene, vist du ikke har kalesje er det berre å strekke en presenning over rekkene vist det er litt utryg for regn.

Men dere er jo bergensere, så regn er vel ingen hindring. :smiley::rolleyes:

Halco 29 1992 - 2007

Bayliner 2855 2007 - ?

CB 66 Racer + div. hver onsdag

Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis.

Takk for omtanken, Arntans. Håper imidlertid at jeg finner plass i gjestebrygga. Veldig sentralt og sosialt.

Når det gjelder Halco´en og sengeplasser, så har jeg faktisk klart det mirakel, å få til 4 sengeplasser i lugaren, 2 på den vanlige V køya, samt 2 køyer i skrogsidene, delvis over V køya. Bakdelen er at en bør være veldig gode venner :smiley: , eller familie, som jeg har bygget det for.

Når man likevel søker etter alternative overnattingsmuligheter, har det nok litt med alder og komfort å gjøre :smiley:

For min egen del, så holder det med skyfri himmel, en god stol og sovepose :smiley:

Får ominnrede halcoen da! Eg har fire faste sengeplasser i min halco. Fordelt på 2 stikkøyer og framkabinen. I tilegg er det mulig å sove i salongen og på akterdekket... :lol:

Stikkøyer?? Hvor har du stukket dem ?? Der må det være lavt.

Halco 29 1992 - 2007

Bayliner 2855 2007 - ?

CB 66 Racer + div. hver onsdag

Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis.

Ankom Florø fredag rundt kl 14. Stappfull havn, men heldigvis var det to båter over vår størrelse som fant tiden inne til å forlate stedet. Dermed god plassering langt ute. Turboneger underholdt med livat musikk, men det får man tåle. Lørdagens fotballfestival satte positiv stemning på byen, lite flatfyll. Fikk de obligatoriske rundstykkene og lokalavisen lørdag morgen. En av nyhetene var at politiet hadde måtte roe gemyttene i havnen natt til lørdag, det hadde tydeligvis hatt effekt for kvelden etter også!

I dag søndag har det vært fullstendig sceneskifte. Fotballfolket har reist hjem, nå preges havnen av at det er stevne for Foreningen kysten i Fosnavåg neste helg. Treskøytene har ankommet utover ettermiddagen, i øyeblikket avsynges "No, Nae, never" til fiolin- og trekkspillakkompagnement.

Det store samtaleemnet blant oss som tenker oss videre nordover er at det står kulingvarsler i kø. Kanskje blir det noen flere dager her, men det får vi ta med som en positiv opplevelse.

En rask runde i havnen avslørte en total mangel på vimpler, er det noen andre båtplassfolk her?

Laholm

Det vi hadde håpet skulle bli en hyggelig samling har igjen utartet seg til et gjennomsnittlig norsk støyende fyllekalas. Det er beklagelig at det er denne delen av kystkulturen som synes å være det foreningen ser som sin oppgave å videreføre. Så får vi håpe at min høflige anmodning om mulighet til å få litt søvn blir akseptert....

Laholm

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...