strawberry Startet 7.Juli.2008 Link til dette innlegget Startet 7.Juli.2008 (redigert) Hei! Motoren (2003 modell, lite brukt) starter fint og går lett (jeg har ikke latt den gå lenge), men det kommer bare noen få spede dråper ut av det lille kjølevannsrøret på styrbord side. (Dette er første oppstart for sesongen, for det er bare barna som bruker motoren til jolla, derfor ikke oppdaget før nå, like før ferien. Når jeg tenker meg om så var det slik ifjor ved oppstart også, men spruten stod da etter noen få minutter. Tør ikke satse på dette nå, da jeg er redd for at motoren får for lite kjøing/vil skjære seg!) Har allikevel latt den gå på litt høy tomgang noen minutter! Motoren blir ikke "for" varm! (kjenner etter med hånden på sylinderne). Spørsmålet er: Kan den få kjøling allikevel, siden jeg tror at kjølevannsrøret kun er en indikator?! Uansett så har jeg kjøpt ny impeller og lurer av den grunn på noen tips om hva jeg bør sjekke før jeg går igang med skifting, og sist men ikke minst: Kan jeg få tips om hvordan denne skiftingen skal fåretas mest mulig "smertefritt"? Mvh. Strawberry Redigert 7.Juli.2008 av strawberry (see edit history) Sitér dette innlegget Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten! Link to post
SF Svart 7.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2008 (redigert) Kjølevannsrøret som du kaller det er kun en indikator, blir ofte omtalt som piloten. Jeg hadde nettopp en tilsvarende tråd om en Yamaha 9,9 2000 modell. I mitt tilfelle var problemet at jeg ikke hadde motoren senket godt nok ned i vannet når jeg startet den. Men når jeg endelig fikk start så stoppet vannet ut av piloten etter kort tid. Jeg koblet i fra slangen som går fra toppen av den ene sylinderen til plastgjennomføringen piloten går ut i, og fikk da god gjennomstrømning. Staket opp plastgjennomføringen med litt ståltråd og det kom ut to store saltkorn. Anbefaler deg å prøve det samme. Redigert 7.Juli.2008 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.