Jump to content

Erfaring Nimbus 310 coupe ?


At-le

Recommended Posts

På mange måder er dette en bådtype, der ligner Skilsø vældig meget - på godt og ondt:

 

Dejlig finish, høj kvalitet men lidt trange her og der. Alt er jo et spørgsmål om smag - men jeg kan vældig godt lide disse typer både. Andre opfatter dem som "gammeldags" med deres brug af mørkt træ og planløsningen med køkken og "stue" oppe.

 

Jeg synes, at agterdækket på 310/320 er for lille. Efter min mening skal der kunne sidde fire personer med rimelig plads på et agterdæk. Især når der er tale om en HT-type båd, der ikke har andre "udendørsarealer". Jeg er heller ikke fan af faste bænke på agterdækket. Det bliver for ufleksibelt. Og jeg fisker også en del, og så er det godt at kunne have et frit agterdæk uden "clutter" fra bænke og andet...

 

Andy

Link to post
Share on other sites

Må man vel ha faste benker nettopp på grunn av relativt lite akterdekk - løse og behagelige stoler til fire voksne krever vel et akterdekk på noe nærmere 37-40 fot, med unntak av f.eks. Viknes. På vår Riviera er det god plass til 2 behagelige stoler og et lite bord på akterdekket og barna må ta til takke med benkene på hver side.

Link to post
Share on other sites

Hei At-le!

 

Er du på båtjakt? Fått 3-fot-syken? :lol:

Fant du noe mer info om ACM?

 

Hei.

Ja , men ikke haster å kjøpe nå.... bare lure på. Vil helst lukket båt uansett vær.

Vil ikke kjøpe Acm båt pga trang inne , det er jo pen båt. Helst nordisk båter :yesnod:

Ikke lett valg lukket båter

Nimbus 310-320,Nb 840,Skilsø 33, mer andre typer lukket båter???Min favoritt er Aquador 32 c er pen og dyrt :crazy:

 

At-le

Link to post
Share on other sites

  • 3 år senere...

Hei at-le

 

Er du fornøyd med båten, og er båt på sjøen i din hjemmehavn no.?

 

Ja meget fornøyd Nimbus 310 Coupe og god sjø. Har kjørt den fra Fredrikstad til Son 20 knop på ca 2 timer. Test. Alt er i orden unntatt salong+stol slit stoff bør skifte. Båten ligger i land nå.

 

At- le

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...