Stein-Erik Startet 8.Juli.2008 Del på Facebook Startet 8.Juli.2008 Hei Jeg har fått låne en gennaker som er for liten til båten - mest for å teste litt i ferien! Den er ca. 1,5 meter for kort i forliket, og spørsmålet er om jeg bør slippe den 1,5 meter ned i toppen eller løfte den 1,5 meter fra dekk! Har ikke helt funnet ut av hva som funker best selv ennå, men vil jo tro en del her inne har masse erfaring med gennakerseiling! Stein-E Sitér dette innlegget Link to post
pete Svart 8.Juli.2008 Del på Facebook Svart 8.Juli.2008 sett den i normal høyde over dekk, det betyr ingenting om den ikke er løftet opp så mye som en "skreddersydd" gennaker ville vært. Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 8.Juli.2008 Del på Facebook Svart 8.Juli.2008 Jeg hadde en for liten gennaker som jeg solgte. Den forrige eieren av båten brukte å spinnakerbommen på den. Mente det var den eneste muligheten til å få den til å stå fint. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Krimart Svart 8.Juli.2008 Del på Facebook Svart 8.Juli.2008 Å dra halsehjørnet til en gannaker ut på spinnakerbommen er fin for lens, uansett størrelse. Litt krøkkete å jibbe, men... For trim av en for liten gennaker, så bruk et eget tau til halsehjørnet, da kan du justere på høyden og stramming av lo lik. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.