Jump to content

Smøring av aksel mellom DP280 drev og AQAD40B

BjornLie

Recommended Posts

Jeg har to AQAD40B og på den ene står det en fettnippel (for fettpresse) på punktet 81, se fig under.

I henhold til MarinePartsEurope skal det være en ”propp”?

81 Propp 804262

Skal det være en ”propp” eller en fettnippel. Antar det siste for at lagrene (bla 77) skal få smøring.

test.jpg

SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

Jeg ser av skissen på MarinePartsEurope at det er følgende tetninger mot belgen.:

75 Spårring 914533

76 Tätningsring 958860

På engelsk:

75 Snap ring 914533

76 Sealing ring 958860

hele.jpg

Tror dere ikke at 76 tetningsring/sealing ring er en simring. Uansett er det jo et poeng at det skjer ingen skade om det kommer noe fett inn i belgen eller i svinghjulshuset.

SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

Vet ikke om fettkoppen er orginal,den satt iallefall der når jeg kjøpte brukt motor og drev. Uansett spiller det ingen rolle omman får litt fett inn i svinghjulshuset, Ingen ting der som kan ta skade av fett,

Det er nesten bedre med for mye fett en for lite, Har nettopp hjulpet en kar med en overhaling av motor og drev, på denne gikk lagret veldig tregt,noe som resulterte i treg turtallsøkning og klarte ikke og nå topp turtall.

Hvis båten din står uten drev, kan du pumpe som bare det,da vil fettet uansett komme ut langs spline. :seeya:

Norske båter er best!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...