selco1385 Startet 8.Juli.2008 Link til dette innlegget Startet 8.Juli.2008 Har byttet impeller men får fortsatt ikke kjøling, noen råd...? :) Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 8.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2008 Hei, kan jo være at termostaten er defekt. Kjølevannkanaler kan være tilstoppet av saltavleiringer. Har du noen kontrollstråle når du starter den? Motoren bør ha vann godt opp på stammen , hvis du bruker en tønne til prøvekjøring. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
selco1385 Svart 8.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2008 Eg har ikkje fått kontrollstråle nei, men eg skal prøve med en streng og se om inntaket til kjølingen er tilstoppet. skal og prøve med mer vann i bøtta. takk Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 8.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2008 Som du alt har fått tips om så må vannstanden stå godt opp på stammen for at du skal få kjøling. Her kan du se min tråd om mulig samme problem: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=43087 Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
chagall Svart 8.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2008 skal og prøve med mer vann i bøtta. takk Hei, du bør nok finne noe større enn en vanlig bøtte. Sitér dette innlegget Link to post
selco1385 Svart 8.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2008 hehe, ja har en tønne...skrev feil. Nå har eg prøvd med vann godt opp på stammen, har prøvd å pirke i hullet som kjølingen kommer gjennom og så har eg kjent etter om det kommer kjøling ut i hullene nede ved undervannshuset. eller rett over. Eg kjente at det kom vann ut, men får fortsatt ingen kontrollstråle. Var inne og leste på de kjekke trådene eg ble tipset om. Sånn eg forstår det så kan eg kjøre uten kontrollstålen, så lenge eg vet at kjølingen sirkulerer ellers? vet noen om det er termostat på tohatsuer fra 82-83? takk for alle svar, er litt grønn her. Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 8.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2008 Var inne og leste på de kjekke trådene eg ble tipset om. Sånn eg forstår det så kan eg kjøre uten kontrollstålen, så lenge eg vet at kjølingen sirkulerer ellers? vet noen om det er termostat på tohatsuer fra 82-83? takk for alle svar, er litt grønn her. Hei igjen, du kan selvfølgelig kjøre uten kontrollstråle hvis du er 100 % sikker på at motoren får kjøling. Anbefaler at du prøver å stake opp hullet med en ståltråd. Det er en trygghet å se at kontrollstrålen fungerer. Nå kjenner jeg ikke 82-83 modellen i detalj, men er ganske sikker på at den har en termostat som alle vannkjølte utenbordsmotorer. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.